شهر خبر
  • اقتصادی 2
  • این افراد می‌توانند وام 250 میلیونی دریافت کنند!

    در روزهای گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند که پرداخت وام به آن‌ها به دلایل «نامعلوم» متوقف شده است.

    این افراد می‌توانند وام 250 میلیونی دریافت کنند!

    به گزارش منیبان؛ بانک رفاه در طرحی جدید اقدام به پرداخت وام بازنشستگان با شرایط خاص کرده است. در این طرح مبلغ 100 میلیون به عنوان وام بازنشستگان مطرح شده است. وام بازنشستگان شرایط و ضوابط خاصی دارد. کامل ترین اطلاعات درباره نحوه ثبت نام و دریافت وام بازنشستگان را باهم در سایت رستانیوز می خوانیم.

     

    واریز وام ۳۵۰ میلیون تومانی بحساب بازنشسته ها

    جواد اوجی وزیر نفت در صفحه توئیتر خود با اشاره به پیگیری‌های این وزارتخانه برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان نوشت: «خبر خوش برای پیشکسوتان صنعت نفت؛ به فضل خدا امروز در هیات امنای صندوق بازنشستگی مصوب کردیم مبالغ مربوط به متناسب سازی مستمری و مقرری پنج ماه نخست سال ۱۳۹۹ که مورد مطالبه بازنشستگان و بازماندگان عزیز بود پرداخت شود».

    وی در ادامه نوشت: «در ضمن پرداخت انواع وام‌های مسکن نیز تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان برقرار گردید».

     

    مانع جدید بر سر راه پرداخت وام بازنشستگان

    به دنبال اعلام نارضایتی بازنشستگان از توقف پرداخت وام ۷ میلیون تومانی، رییس کانون بازنشستگان استان تهران از ایجاد مانع جدید در راه پرداخت این وام خبر داد.

    در روزهای گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند که پرداخت وام به آن‌ها به دلایل «نامعلوم» متوقف شده است.

    پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی مصوبه سازمان تامین اجتماعی است و منابع آن باید توسط سازمان، تامین و به بانک رفاه کارگران واریز شود.

    در همین باره علی دهقان‌کیا (رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) گفت: بانک رفاه کارگران برای استمرار پرداخت تسهیلات دچار مشکل شده است.

    به گفته وی احتمالا شاید در ماه جاری (دی ماه) این تسهیلات به بازنشستگان پرداخت نشود اما هنوز نمی‌توان در این مورد اطمینان داشت.

    پیشتر بازنشستگان خبر داده بودند که ۳ ماه است که وام ۷ میلیون تومانی بانک رفاه را دریافت نکرده‌اند.

     

    رییس کانون بازنشستگان شهرستان تهران، همچنین گفت که بانک مرکزی به دنبال پُر شدن سقف پرداخت تسهیلات توسط بانک رفاه، بر ادامه پرداخت آن‌ها توسط این بانک، ایراد گرفته است.

    به همین دلیل، پرداخت وام با مشکل مواجه شده است و اطمینانی نسبت به استمرار پرداخت آن در ماه آینده هم وجود ندارد.

    تمام جزییات وام بازنشستگان تامین اجتماعی ر سال ۱۴۰۰

    اطلاعات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در نشانی: https://eservices.tamin.ir/view/#/registration در دسترس است.

     

    شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

    بازنشستگان برای ثبت‌نام باید شرایط زیر را داشته باشند: 

    ۱ – بازنشسته عضو کانون میبایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید. 

    (سایر بانک‌ها به دلیل‌عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند) 

     

    ۲ – بازنشسته باید دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان باشد. در صورتیکه کارت عضویت کانون اعتبار نداشته باشد ابتدا به کانون بازنشستگان شهر تهران جهت تمدید مراجعه وسپس ثبت نام کنید. 

    ۳ – باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام میبایست کمتر از ۷۲ سال تمام باشد. 

    ۴ – بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساطمعوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد (مطابق مقررات بانک) 

    ۵ – بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد. 

    ۶- مبلغ وام ۵۰ میلیون ریال معادل ۵ میلیون تومان می‌باشد و باز پرداخت مطابق مقررات بانک میباشد. 

    ۷- بازنشسته/مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت بنام خود داشته باشد، توجه داشته باشیدشماره تلفن همراه وارد شده صرفا می‌بایست متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد

    اولویت پرداخت وام با حداقل‌بگیران، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آن‌ها در شرف ازدواج هستند یا در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی با ارائه مدرک معتبر است. 

     

    مدارک مورد نیاز برای درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی

    دفترچه بیمه متقاضی. 

    گواهی حقوق و تعهد کسر اقساط از شعبه تامین اجتماعی مربوط به مستمری بگیران. 

    گواهی حقوق و مزایا و تعهد کسر اقساط از محل کار وام گیرنده و ضامن برای بیمه شدگان. 

    احراز حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان وام‌ها در قبال سفته عندالمطالبه به میزان ۱۲۵ درصد مبلغ وام با امضا متقاضی و ظهرنویسی ضامن معتبر مورد قبول بانک پرداخت می‌شود. 

    وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ از طریق شعب بانک رفاه پرداخت می‌شود. بازنشسته باید کارت عضویت کانون بازنشستگان داشته باشد. سن بازنشسته بایستی کمتر از ۷۲ سال باشد. فاقد بدهی بانکی و چک برگشتی باشد. ضمنا سیم کارت باید به نام متقاضی باشد. 

     

    چه کسانی می‌توانند درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی دهند؟ 

    وام تامین اجتماعی به مشمولان بیمه بیکاری و بیمه اجباری و بیمه اختیاری، تعلق نمی‌گیرد. همه مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی وبازماندگان بیمه شده متوفی (همسر) می‌توانند از هر یک از وام‌های قرض الحسنه استفاده کنند. 

    اطلاعات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در نشانی: https://eservices.tamin.ir/view/#/registration در دسترس است. مدارکی که برای درخواست وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیاز است را در منوی بخش «مستمری بگیران» دنبال کنید.