شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوزوکی#تاریخ

ببینید | مسابقه جذاب بین هیولا و افسانه | دوج دیمون در مقابل موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا

یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

در تاریخ صنعت خودرو، هیچ اتومبیلی مثل «دوج دیمون» برای مسابقه سرعت یا همان درگ ساخته نشده است.

درگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای سوپراسپورت، اتومبیل‌هایی را برای پیست‌های فرمول یک می‌سازند، دوج در حال ساخت هیولایی بود که می‌توانست برای علاقه‌مندان به مسابقات درگ جذاب باشد.

دوج دیمون در زمان عرضه، یک خودروی رکوردشکن بوده و دارای ویژگی‌های خلاقانه‌ای بود که پیش‌تر در یک خودروی تولیدی دیده نشده بود. روی کاغذ، دیمون بی‌رقیب به‌نظر می‌رسد، اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی روی خط درگ در کنار یک سوپربایک اصلاح‌شده قرار می‌گیرد؟

دیمون قدرتمندترین موتور V۸ را که تا به حال در یک خودروی تولیدی دیده شده است، ارائه کرد. در تنظیم ۱۰۰ اکتان، موتور ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ، ۸۴۰ اسب بخار قدرت  و ۱۰۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

در مقابل این هیولا، موتورسیکلت «سوزوکی هایابوسا» یکی از چشمگیرترین سوپربایک‌هایی که تاکنون ساخته شده، قرار دارد. موتور ۱۳۴۰ سی‌سی ۴ سیلندر خطی در هایابوسا، ۲۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند که آن را به یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌هایی جهان تبدیل می‌کند. سوزوکی هایابوسا نیز مانند دوج دیمون، در نوع خود یک افسانه محسوب می‌شود و به همین دلیل این مسابقه درگ بسیار هیجان‌انگیز است.