شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امیکرون#جزو#جهش‌های#نگران#کننده#است!

امیکرون جزو جهش‌های نگران کننده است!

امیکرون جزو جهش‌های نگران کننده است!
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به تشریح اما و اگر‌های کرونا و جهش‌های صورت گرفته در آن پرداخت.

به گزارش علاج نیوز، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا برای حیات و بقای خود در محیط ناچار است که مجموعه جهش‌هایی را انجام دهد لذا حدود۵۰ جهش ایجاد شده است که حدود ۳۰ جهش در پروتئین قرار دارد.

او با اشاره به اینکه ویروس وارد بدن میزبان می‌شود و ۱۲ جهش هم در آنجا انجام می‌دهد گفت: مجموعه جهش‌ها را در راستای بقای ویروس صورت می‌گیرد، از زمان کشف کرونا تا کنون اشکال مختلف آلفا، بتا، گاما، دلتا، لامبدا و امیکرون شناسایی شده است و با جهش‌هایی که صورت گرفته آخرین جهش امیکرون نامگذاری شده است که سرعت انتشار بالایی دارد و به طور متوسط در عرض یک و نیم تا سه روز دو برابر می‌شود و این مسئله به یک دغدغه تبدیل شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی دسته بندی برای جهش‌ها در نظر گرفته است گفت: به طوری کلی جهش‌های صورت گرفته در ویروس کرونا به سه گروه تقسیم می‌شود که قابل توجه، نگران‌کننده و تهدیدکننده است، این تقسیم‌بندی از سوی سازمان جهانی بهداشت مورد توجه قرار گرفته است.

پناهی تصریح کرد: ویروس در روند بیماری زایی، ابتلا و واکسیناسیون ممکن است تغییراتی ایجاد نکرده باشد و لذا سبب نگرانی نمی‌شود، اما قابل توجه است؛ دسته دوم ویروس‌های نگران کننده هستند که این نوع از جهش نگران کننده محسوب می‌شود، زیرا بیماری زایی، پاسخ دهی به درمان و واکسیناسیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گروه سوم جهش‌های تهدید کننده است که درمان‌ها و واکسن‌های موجود را به چالش می‌کشد.

او با اشاره به اینکه امیکرون جز جهش‌های نگران کننده است عنوان کرد: نمی‌دانیم که میزان و شدت بیماری زایی چقدر است و به صورت مشخص نمی‌دانیم آیا واکسن‌ها می‌تواند مصونیت کامل ایجاد کنند، امیکرون جهش‌های قابل توجهی ندارد، اما جهش هایش نگران کننده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: همواره باید نگران رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشیم و اینکه واکسیناسیون باید به طور کامل انجام شود لذا امیکرون جهش نگران کننده است، اما چون درصد معضلات ویروس را نمی‌دانیم باید دغدغه رعایت کردن شیوه نامه‌های بهداشتی را داشته باشیم.

اخبار داغ مرتبط: