شهر خبر
گفت‌وگو|

اخلاص؛ ویژگی برجسته شخصیتی سردار دل‌ها/ نیت شهید سلیمانی خدمت صادقانه به مردم بود

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه نیت شهید سلیمانی همواره خدمت‌رسانی به مردم بود، گفت: اخلاص عمل از ویژگی‌های برجسته شخصیتی سردار دل‌ها بود و حمایت از رهبری، پیروی از اوامر ولایت‌فقیه و خدمت صادقانه همواره مورد تأکید او بود.
عماد نجار در گفت‌وگو با میزان، درباره این تعبیر ارزشمند که باید به سردار دلها به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ درس‌آموز نگاه کنیم، گفت: اصول و عملکرد حاج قاسم در حوزه نظامی، سیاست داخلی، منطقه‌ای، بین المللی وابسته به چند مورد است که باید آنها را تبدیل به الگو کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه نیت شهید سلیمانی همواره خدمت رسانی به مردم بود، افزود: سرداردل‌ها خدمت‌رسانی را تنها مختص به قشر خاصی مانند شیعیان یا شهروندان ایرانی منحصر نکرده بود بلکه آن را نثار همه ملت‌های مظلوم منطقه و جهان کرده بود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: شهید سلیمانی برای کمک به ملت‌های فلسطین، لبنان، سوریه و عراق از هیچ کاری دریغ نکرد و حتی در برهه‌ای از تاریخ مقاومت منطقه شاهد بودیم که سردار دل‌ها و نیروهایش به کسانی  کمک کردند که آنها خود را از نظر مذهبی و گرایش‌های سیاسی از ما جدا کرده بودند.

نجار گفت: زمانی که اقلیم کردستان عراق مورد حمله داعش قرار گرفت، آن‌ها از سمت آمریکا، انگلیس و حتی عربستان پس زده شدند و نهایتا در تماس با حاج قاسم از او کمک گرفتند.
 
وی با بیان اینکه نام سردار دل‌ها هرگاه در حوزه یین الملل مطرح می‌شد، غربی‌ها نوع دیگری با قضایا برخورد می‌کردند، گفت: یکی از شروط غرب که قصد تحمیل آن به ایران در برجام را داشتند، حذف نام سرداردل‌ها بود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به عملکرد نظامی شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه سیاست بین الملل تصریح کرد: در قراردادها، معاهدات و تصمیم گیری‌های بین المللی که یک سمت آن ایران بود، وزنه‌ای به‌دلیل عملکرد این شهید داشتیم.

نجار با بیان اینکه شهید سلیمانی اهل هیچ جریان، حزب و گرایشی سیاسی نبود، گفت: اخلاص عمل از ویژگی‌های برجسته شخصیتی سردار دل‌ها بود و حمایت از رهبری، پیروی از اوامر ولایت فقیه و خدمت صادقانه همواره مورد تاکید او بود. 

وی گفت: عملکرد و اقدامات مخلصانه، شجاعانه و مدبرانه شهید سلیمانی در زمان حیاتش باعث شده تا هم افرادی که ایشان را می‌شناختند و هم کسانی که بعد از شهادت او راشناختند، امروزه چنین احترامی برای او قائل شوند؛ این شهید با اخلاص عمل خود جایش را در قلب ملت‌ها ابدی کرده است. 
 
  • حاج قاسم نظرکرده اولیاءالله و موردعنایت حق بود/ سردار دل‌ها ویژگی‌های شخصیتی خود را ناشی از تأسی به رهبر انقلاب می‌دانست
  • مکتب حاج قاسم در امتداد آموزه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب/ جزئیات برنامه‌های دهه گرامیداشت سردار دل‌ها

  • انتهای پیام/