شهر خبر

تأکید مجدد چمران به عدم پیشرفت حمل و نقل عمومی در سال آینده در پایتخت


تأکید مجدد چمران به عدم پیشرفت حمل و نقل عمومی در سال آینده در پایتخت

رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز بار دیگر به سهم شهرداری‌ها و شهرداری تهران در حوزه حمل‌و‌نقل و لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت انتقاد کرد و گفت: با این بودجه هیچ کاری در حوزه حمل‌و‌نقل در سال آتی نمی‌توان انجام داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جریان سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سهم دولت تنها در بحران نیست و قطعا سهم دولت در حمل و نقل بیشتر است، گفت: متاسفانه در لایحه بودجه 1401 دولت سهم دولت در بخش حمل و نقل دیده نشده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون لایحه بودجه 1401 دولت در مجلس در حال بررسی است و البته ما نیز با نمایندگان مجلس در ارتباط هستیم ولی باید به این موضوع اشاره شود که اصلاح لایحه بودجه در مجلس بسیار سخت است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با این شرایط ما باید از نمایندگان مجلس و کسانی که از سوی دولت در مجلس برای بررسی لایحه بودجه 1401 دولت شرکت می‌کنند درخواست می‌کنیم نسبت به اعتبارات شهرداری‌ها در لایحه بودجه 1401 دولت عنایت داشته باشند.

چمران با انتقاد از سهم شهرداری‌ها و همچنین شهرداری تهران در لایحه بودجه 1401 دولت خاطرنشان کرد: با این بودجه پیش‌بینی شده در سال آینده کاری را نمی‌توان در حوزه حمل و نقل انجام داد و به قول معروف هیچ پیشرفتی را در تهران نمی‌توان انجام داد.

سیدجعفر تشکری هاشمی در جریان این جلسه با اشاره به عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری تهران، اظهار کرد: دولت چندی پیش مصوبه دورکاری بانوان را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد اما متاسفانه شاهد هستیم که این مصوبه در برخی از سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری اجرا و در برخی از آنها اجرا نمی‌شود و از معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران درخواست می‌کنیم نسبت به این موضوع ورود و یک پارچه‌سازی را در ارتباط با مسئله دورکاری بانوان داشته باشیم. 

وی همچنین به بازدید اخیر خود از واگن‌سازی مترو اشاره کرد و گفت: در طی این بازدید از سوی پرسنل واگن‌سازی اعلام شد که متاسفانه با گذشت چند روز از ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و نسبت به این مسئله گله‌مند بودند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران خواست نسبت به این موضوع ورود جدی داشته باشد چرا که نباید حقوق کارکنان شهرداری با تاخیر پرداخت شود.

 تشکری هاشمی همچنین به عدم وضعیت ایثارگران سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید براساس مصوبه مجلس همه این افراد شناسایی و تبدیل وضعیت شوند اما هنوز این کار صورت نپذیرفته است. 

تاکید بر پرداخت عادلانه کارشناسان حوزه شهرسازی در شهرداری‌های منطقه

به گزارش تسنیم، جعفر شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهرانی در جریان جلسه امروز به پرداخت حقوق به کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری در شهرداری تهران در سطح مناطق اشاره کرد و گفت: این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد و شاهد پرداخت عادلانه بین پرسنل اعم از پرسنل شهرسازی و معماری شهرداری‌های مناطقه باشیم.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر، احمد صادقی نیز اظهار کرد: کشور در این شرایط بیش از هر زمان دیگر نیاز به مکتب حاج قاسم دارد و تهران مسائل و مشکلات بسیاری دارد و برای رفع آن باید به سمت مکتب حاج قاسم حرکت کنیم و شورای دوره ششم نیز شهردار خود را از مکتب حاج قاسم سلیمانی انتخاب کرد و امیدواریم با این رویه به سمت حل مشکلات عدیده تهران برویم. 

وی همچنین به واگذاری مسئولیت بحران شهر تهران و تفویض اختیار از سوی وزیر کشور به شهردار تهران در این بخش اشاره کردو گفت: باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.

صادقی اضافه کرد: متاسفانه تشکیل کارگروه‌های تخصصی در چهار سال گذشته انجام نشده است و به تعویق افتاده است و باید به این مسائل توجه شود. همچنین حضور شهردار تهران در هیئت دولت نیز فرصت مغتنمی است و باید از این فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام/