به گزارش برنا، گودرزی، مربی تیم ملی کاراته هلند درباره عملکرد تیم ملی ایران در آسیا صحبت کرد.
 
کاراته ایران در مجموع موفق شد، قهرمان آسیا شود، نظر شما به عنوان یک مربی لژیونر که چندین سال است باتیم ملی کاراته هلند، همکاری می‌کنید، چیست؟

عدم حضور در مسابقات جهانی شوک بزرگی به کاراته ایران وارد کرد اما نتیجه کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا خیلی خوب بود. این موفقیت توانست عدم اعزام به مسابقات جهانی را پوشش دهد. به هر حال در مسابقات قهرمانی آسیا هر کسی به عنوان یک سرباز توانست مسئولیتی که برعهده داشت را به نحوه احسن انجام دهد. در این مسابقات نقطه ضعف وجود داشت و نقاط قوت زیادی را هم شاهد بودیم اما در مجموع این همدلی بود که باعث شد کاروان کاراته ایران نتیجه خوبی را در قزاقستان کسب کند. شاید برای اولین بار یک تجربه تیمی بزرگ را احساس کردیم که در این کار بزرگ همه نفرات توانایی خود را برای موفقیت کاراته ایران به نمایش گذاشتند. این همدلی و اتحاد باعث شد تا پرچم کشورمان به نمایش در آید.

کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های پایه نتایج قابل قبولی را کسب کرد، آیا با این نتایج می‌توانیم به آینده تیم ملی بزرگسالان امیدوار باشیم؟

در مرحله اول نباید فراموش کنیم که کاراته یک ورزشی است که هواداران خاص و طرفداران زیاد خود را دارد. برای همین سرمایه گذار ی های بزرگی در تمام کشورها در رده های پایه انجام می شود و نتیجه آن را در نهایت در قالب تیم بزرگسالان خود می‌بینند. خدا را شکر که کاراته ایران پشتوانه تیمی و انفرادی بسیار خوبی دارد. ما از مربیان بسیار توانمندی استفاده می‌کنیم، آنها دانش فنی و علمی دارند. در کنار آن تجربه ای که ملی پوشان بزرگسالان ما در مسابقات مختلف جهانی بدست آورده اند و یک شالوده ای شده که بتواند تیم جوانان، امید و نوجوانان ما همیشه انگیزه بهتر شدن را دارند.   تمام کاراته کاهای جوان و نوجوان ما دوست دارند پیشرفت کنند، دوست دارند یک روزی جایگزین نمایندگان بزرگسالان ما در مسابقات بین المللی باشند و هر مدالی که بزرگسالان در گذشته کسب کرده اند، آنها هم کسب کنند و حتی مدال های بهتری را بدست آورند.  در بحث پشتوانه سازی کاراته ایران بسیار خوب حرکت می کند، گاها اختلاف نظر وجود دارد و این طبیعی است، ما جوانان خوبی را در کاراته ایران داریم، سخت کوش و توانمند هستند. ما قدرت های اسپانسری قوی داریم، اسپانسر صرفا مسائل مالی نیست، خانواده ها و مربیان که بازیکنان را حمایت می‌کنند، آنها هم اسپانسر روحی و روانی محسوب می شوند. ضمن این که مسئولان فدراسیون کاراته تمام توان خود را گذاشتند تا کاروان کاراته ایران به بهترین شکل ممکن به مسابقات اعزام شود. نتیجه این همدلی قهرمانی کاراته ایران در قزاقستان شد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

به نظرتان شرایط برای پس گرفتن کرسی‌های ایران در فدراسیون جهانی مهیا است؟

برای بدست آوردن بهترین ها چیزی کم نداریم، ما مدال های جهانی و مربیان بسیار خوبی داریم که باید از تجربه آنها استفاده کنیم. بنده به عنوان یک عضو کوچک کاراته ایران باید بگویم که در شرایط فعلی باید یاد بگیریم که با اتحاد می‌توانیم قدرت نمایی کنیم و با قدرت بیشتری مسیرمان را ادامه دهیم. همان طور که می‌دانید، تمام دنیا ایران را به عنوان قهرمان جهان و یک کشور بسیار قدرتمندی در کاراته می شناسند و این یک واقعیت است. یک موضوع وجود دارد آن هم این است که مسئولان فدراسیون، مربیان و پیشکسوتان باید یک همدلی بزرگ داشته باشند تا ما در فدراسیون جهانی کرسی های از دست رفته را بتوانیم پس بگیریم. ما در کومیته های فدراسیون جهانی جایمان خالی است. باید تلاش کنیم مربیان و داوران و فرهیختگان ورزش کاراته ایران در قسمت های اجرایی و بدنه فدراسیون جهانی حضور داشته باشند. اگر ما در بحث مدیریت فدراسیون جهانی کاراته حضور داشته باشیم و در کنار آن قهرمان پروری کنیم قطعا ما یک فدراسیون موفق هستیم.

چرا اسمتان از میان قهرمانان استان سیستان و بلوچستان پاک شده است؟

تنها کاراته کای استان سیستان و بلوچستان هستم که 36 مدال بین المللی کسب کرده ام اما ظاهرا این افتخارات که تاریخ کاراته استان است را فراموش کرده‌اند.  من بچه سیستان و بلوچستان هستم. بچه شهر زاهدان هستم که زندگی من سرشار از خاطرات آن شهر است. متعلق به آن خاک هستم. کسی هستم که آنجا سختی ها و فقر را تجربه کرده ام. کسی هستم که آنجا با چشم خودم نداری و نقاط ضعف ورزش آنجا و تلاش بچه های آن استان را دیده‌ام. این کلیپی که پخش شده، به نظرم تحریف تاریخ کاراته استان سیستان و بلوچستان بوده است. بدلیل اینکه من تنها کاراته کایی از این استان هستم که موفق به کسب 36 مدال بین المللی شده. بابک گودرزی تنها کاراته کای این استان است که در مسابقات قهرمانی غرب آسیا، قهرمانی دانشجویان و ارتش های جهان حضور داشته ام. به عنوان مربی در تیم های بزرگ دانشگاه آزاد، ابومسلم و راه و ترابری حضور داشتم. تنها مربی هستم که با تیم سیستان و بلوچستان در لیگ دسته یک، دسته دو و لیگ برتر عنوان قهرمانی را کسب کرده ام. این تحریف، تحریف جالبی نبود و به نظرم خود زنی مسئولان ورزش استان بود. در حال حاضرتنها مربی و ورزشکاری هستم که از سیسستان و بلوچستان به عنوان یک مربی تیم خارجی انتخاب شده ام. من قدردان تمام مردم سیستان و بلوچستان و مربیانی هستم که در کنار آنها رشد کردم  و راه درست را نشانم دادند. نتیجه آن حمایت ها این شد که مربیگری را تجربه کنم و این دانش را داشته باشم تا یک روزی به امید خدا بتوانم در خدمت بچه های کشور عزیزم و استان سیستان و بلوچستان باشم. این که مسئولان ورزش استان با ساختن یک کلیپ مدعی می شوند که ما قهرمانی نداشته ایم، این اشتباه محض است.آنها فراموش کرده اند که چه کسانی به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند و چه کسانی با هزینه های شخصی رشد و حرکت کرده اند و اسم استان را زنده نگه داشته اند. با افتخار می گویم بچه سیستان و بلوچستان هستم و این برایم خیلی عجیب است که چرا یک استان افتخارات خود را فراموش می کند و توانمندی و داشته های خود را فراموش میکند و می گوید افتخاراتی نداریم. برایم خیلی جالب است آنهایی افتخاراتی ندارند مدعی داشتن افتخارات هستند و استانی که افتخارات زیادی را کسب کرده، انکار می‌کند. امیدوارم که این کیلیپ در قالب یک کیلپ باقی بماند و حداقل هیات کاراته استان و اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش کنند تا قهرمانان و مربیانی که برای کاراته ایران و استان خود تلاش کرده اند، هم حضور داشته باشند. من با تمام وجود برای بچه های استان سیستان و بلوچستان زحمت کشیده ام و همچنان حاضرم ذره ذره زندگی ام را برای این بچه ها خرج کنم.

صحبت پایانی شما

آخرین جمله ای که می‌توانم بگویم، خدای بزرگ را شاکرم که مرا هدایت کرد تا از سیستان و بلوچستان مسیر برای رشد من مهیا گردد. آرزو می کنم یک بار دیگر بتوانم به عنوان خادم کنار بچه های سیستان و بلوچستان قرار بگیرم و باعث رشد و شکوفایی این بچه ها در مسابقات و عرصه های مختلف زندگی آنها باشم.

انتهای پیام//