شهر خبر

با مصوبه مجلس؛

نحوه واگذاری دستاوردهای پژوهشی به شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص شد

نحوه واگذاری دستاوردهای پژوهشی به شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نحوه واگذاری دستاوردهای فکری و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به شرکت‌های دانش بنیان را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده ۵ طرح جهش تولید دانش‌بنیان موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی مجازند تمام یا بخشی از دارایی‌های فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره‌برداری از آن‌ها را حسب مورد پس از اخذ رضایت کتبی مولف، پدیدآورنده، مخترع و دارنده حق جهت بهره برداری علمی و پژوهشی در اختیار شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و یا افراد فعال در انجام پروژه اعم از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران به صورت بلاعوض و در جهت تجاری‌سازی آن‌ها با حفظ موارد امنیتی، رعایت محرمانه بودن واگذار و یا در جهت تجاری‌سازی یافته‌های علمی با کارآفرینان، قرارداد مشارکت منعقد کنند.

آیین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.