شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#سردار سلیمانی#رئیس جمهور

عمل صالح و خدمت به مظلومان از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی بود

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: عمل صالح، توسل و خدمت به مظلومان از ویژگی‌های برجسته سردار سلیمانی بود که موجب شد مردم او را به عنوان انسانی شجاع و نام آور بشناسند و چنین ویژگی‌هایی این شهید والامقام را به انسانی خاص تبدیل کرد.
خبرگزاری میزان - سید محمد حسینی در مراسم «راز محبوبیت سردار دلها» که مناسبت دومین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی برگزار شد، گفت: درایت یکی از ویژگی سردار سلیمانی بود که از وی یک مکتب و یک دانشگاه ساخت که اصول آن برگرفته از مکتب ائمه اطهار (ع) است. سردار سلیمانی اهل عبادت و توسل بود و با وجود همه مشغله‌ها با عشق در مراسم‌هایی مانند ایام محرم و ایام فاطمیه حضور پیدا می‌کرد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تاکید کرد: عمل صالح، توسل و خدمت به مظلومان از ویژگی‌های برجسته سردار سلیمانی بود که موجب شد مردم او را به عنوان انسانی شجاع و نام آور بشناسند. چنین ویژگی‌هایی بود که سردار سلیمانی را به انسانی خاص تبدیل کرد و چنین انسانی می‌تواند محبوب مردم باشد.

حسینی در ادامه به حضور سردار سلیمانی در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله برای کمک به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی وقتی می‌دید مردم به خصوص نیازمندان و مظلومان به کمک نیاز دارند به کمک آن‌ها می‌رفت و برایش فرقی نمی‌کرد کجا باشد. حضور در کنار مردم سیل زده و دفاع از مردم عراق نمونه‌ای از فداکاری سردار سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه توسل یک فرد به اهل بیت (ع) و اینکه خدا به این فرد عنایت داشته باشد می‌تواند در محبوبیت وی خیلی موثر باشد، گفت: یکی از دلایلی که سردار سلیمانی محبوب دل‌ها شد، همین اخلاص و تقوا است.

حسینی با اشاره به شجاعت سردار سلیمانی در مبارزه با داعش گفت: زمانی که داعش به مراکز متبرکه حمله می‌کرد خیلی از کسانی که ادعای پیروی از اهل بیت دارند، مثل همان شیعه‌های انگلیسی در میدان نبودند و بار دیگر معلوم شد کارشان دروغ و فریب است. این حاج قاسم بود که با قدرت و شجاعت برای دفاع از حرم اهل بیت و مردم مظلوم در مقابل داعش ایستاد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: همانطور که ما شیعیان و مسلمانان عشق و علاقه خاصی به سردار سلیمانی داریم بسیاری از غیرمسلمانان هم همین گونه هستند و حتی مسیحیان هم برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی مراسم می‌گیرند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نه تنها در ایران بلکه در یمن، فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و بسیاری از کشور‌ها و نزد بسیاری از مردم دنیا محبوب است.

حسینی در ادامه با اشاره به ایجاد و تجهیز داعش از سوی آمریکا گفت: داعش که به گفته خود آمریکایی‌ها توسط آن‌ها ایجاد شد، دست به جنایت‌های وحشتناکی می‌زد و خیلی‌ها حتی از شنیدن اسم داعش وحشت داشتند، اما سردار سلیمانی با چنین جنایتکارانی جنگید. این در حالی بود که خیلی‌ها با حضور داعش در منطقه کنار آمده بودند و می‌گفتند فقط باید با آمریکایی‌ها صحبت کنیم که داعش کاری با ما نداشته باشد!

وی افزود: این سردار سلیمانی بود که بدون ترس از داعش و حامیانش مرد میدان بود و ایستاد و داعش را به نابود کشاند. مشخص است که چنین انسانی قهرمان و محبوب می‌شود و مردم آن را دوست خواهند داشت.

حسینی افزود: همانطور که حاج قاسم مرد میدان مبارزه بود، در همه حوزه‌ها از جمله در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی شهید سلیمانی باید الگوی ما باشد. انشالله در این دولت مسئولان ما با الگو گرفتن از سردار سلیمانی همینگونه هستند و همه تلاش می‌کنند که مشکلات مردم و کشور به تدریج حل شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: دانشجویان اگر می‌خواهند در آینده افرادی باشند که هم دنیا و آخرت را داشته باشند باید امثال سردار سلیمانی را بهتر بشناسند و راهش را ادامه دهند.

وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در بازسازی عتبات عالیات گفت: خلاقیت، نوآوری و نبوغ سردار سلیمانی در بسیاری از کار‌ها مشخص است، او یک انسان سختی کشیده بود که توانست در دوران حیات دنیوی به درجات بالایی برسد و در نهایت هم به درجه رفیع شهادت رسید.

حسینی با اشاره به تقوای سردار سلیمانی افزود: اگر شما اهل پارسایی و تقوا باشید خداوند کاری می‌کند که بتوانید حق و باطل را از هم تشخیص دهید، در آن فضای غبارآلود فتنه سردرگم نمی‌شوید و می‌توانید راه را از بیراه، سره را از ناسره و نور را از ظلمت تشخیص دهید.

وی گفت: همه باید تلاش کنیم که راه شهید سلیمانی را زنده نگه داریم. ترامپ خواست با ترور سردار سلیمانی این مکتب از بین برود، اما این مکتب امروز پرنورتر شده و ما هم باید تلاش کنیم این مکتب همیشه زنده بماند.

حسینی در ادامه با اشاره به تلاش غرب و مستکبران برای سانسور سردار سلیمانی در فضای مجازی و رسانه‌ها تاکید کرد: این‌ها تلاش کردند تا در فضای مجازی تصویر و اسم سردار مطرح نشود، اما نتوانستند. صفحات مجازی را بار‌ها مسدود کردند، اما نمی‌دانند این ترور مجازی هم نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و قطعا اگر ما تلاش کنیم آن‌ها به اهداف خود نخواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم ۹ دی در سراسر کشور و ضمن قدردانی از مردم برای حضور در اجتماعات این روز گفت: ما به کمک خدا، اهل بیت و همین مردم از فتنه عظیمی که در سال ۸۸ رخ داد عبور کردیم. البته خاموشی آتش فتنه به همین سادگی نبود و باید مراقب باشیم با پیروی از راه نورانی ولایت چنین فتنه‌هایی تکرار نشود.

 

  • ۹دی ثابت کرد مردم در بزنگاه‌های حساس حامی انقلاب و ولایت هستند
  •  
    انتهای پیام/