به گزارش برنا، جلیل شعبانی تهیه کننده سینما که آثاری چون "منصور"، "قسم"، سوءتفاهم" و... در کارنامه اش دیده می شود در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد درخصوص «سردار سلیمانی» و جایگاه ملی او فیلم و سریال ساخته شود کدام ویژگی او می تواند خاصیت دراماتیک داشته باشد و آیا باید نگاه جانبه داشته باشیم به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا گفت: زمانی که درباره ی یک شخصیت ملی و مذهبی اثری قرار است تولید کنیم حتما باید شخصیت پردازیمان برای مخاطبان و کسانی که فیلم یا سریال را می بینند قابل باور و ملموس باشد. به هر حال قهرمانان ما با فیلم های هالیوودی تفاوت دارند و شخصیت و فرهنگمان هم با کسی که در اروپا و آمریکا زندگی می کند متفاوت است. تصور می کنم این قابل باور بودن اولین مشخصه ای است که آن اثر باید داشته باشد تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند خیلی از فیلم ها هم که موفق نمی شوند از همین جهت است، شخصیت هایشان ملموس نیست و مخاطب با آن ارتباط برقرار نمی کند. خود این شخصیت پردازی کمک می کند تا فیلم دیده شود.

تهیه کننده فیلم منصور درباره ی قهرمان سازی با استفاده از چهره هایی چون سردار سلیمانی و تاثیر آن تاکید کرد: نکته ای که سال ها در سینمای ایران به آن می پردازند این است که ما در تولیدات نمایشی مان قهرمان نداریم و باید شخصیت های مان به سمتی برود که قهرمان معرفی کنیم تا مخاطب با آن همزاد پنداری کند و به وسیله آن با فیلم همراه شود.از نظر من بسیار تاثیر بالایی دارد و حتما لازم است که این اتفاق بیفتد. شاید به گفته ی بعضی از دوستان درحال حاضر زود باشد و باید زمان بیشتری از این اتفاق بگذرد تا بتوان از همه ی جوانب ماجرا را بررسی کرد تا متوجه آن شویم که بهتر است به کدام مقطع از زندگی سردار سلیمانی یپردازیم تا مخاطب را جذب کند. از نظرم این اتفاق، اتفاق خوبی است که درباره شخصیت های ملی مذهبی آثار نمایشی بسازیم و باید روی آن سرمایه گذاری شود.

شعبانی در پایان درباره اینکه کدام کارگردان توانایی های لازم را دارد تا در قواره های سردار سلیمانی فیلمی بسازد اظهار داشت: هم می توانیم ریسک کنیم و میدان را به کارگردانان جوان تر بدهیم که سابقه ی کاری زیادی ندارد اما یک کار شگفت انگیز خلق کنند که خب این تجربه را قبلا هم داشته ایم درحال حاضر هم داریم، هم می توانیم به سراغ کارگردانان با تجربه تر مانند ابراهیم حاتمی کیا، آقای تبریزی و... برویم اما فکر می کنم اگر به جوانان اعتماد کنیم تا آن ها یک اثر در خصوص سردار سلیمانی خلق کنند حتما اتفاق جدید تری خواهد افتاد اما خب به هرحال کار ریسک پذیری است و ممکن است کار خوبی از آب در نیاید،باید انتخابمان را درست انجام بدهیم.