شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار#نرخ دلار
  • اقتصادی 2
  • کاهش قابل توجه نرخ دلار در راه است؟/ مردم منتظر باشند؟+ جزییات

    نرخ دلار بازار آزاد در آخرین ساعات معاملاتی روز پنج شنبه افزایشی شد و به مرز 30 هزار تومان هم رسید. در حال حاضر قیمت این ارز مهم در صرافی ملی بدون تغییر نسبت به دور روز قبل در محدوده 27 هزار و 395 تومان معامله می‌شود.

    کاهش قابل توجه نرخ دلار در راه است؟/  مردم منتظر باشند؟+ جزییات

    به گزارش منیبان؛ با وجود این افزایش نرخ دلار، اندیشکده غربی استراتفور طی یک پیش بینی عجیبی اعلام کرده که ایران و آمریکا بر سر بازگشت به برجام توافق خواهند کرد و قیمت دلار هم ریزش خواهد داشت.

    طبق گزارش این اندیشکده، هر دو طرف مذاکرات به این توافق نیاز دارند و شرایط برای یک توافق هسته‌ای محدود فراهم است. پیش از این هم نشریه اکونومیست از احتمال ایجاد یک توافق محدود بین طرف‌های مذاکرات برجام، افزایش رشد اقتصادی و همچنین کاهش قابل توجه نرخ دلار در ایران خبر داده بود.

    هم اکنون سیگنال مهم برای قیمت دلار، یعنی درهم، در محدوده 8 هزار و 144 تومانی قرار دارد. از لحاظ تحلیل فنی، در صورتی که نرخ این ارز به بالای محدوده 8 هزار و 200 تومانی برسد، احتمال رشد نرخ دلار بیشتر خواهد شد. در غیر این صورت پیش بینی می‌شود دلار در پایین کانال 30 هزار تومانی باقی بماند.

     

    نظر معامله گران درباره قیمت دلار

    معامله گران بازار ارز معتقدند تا مشخص شدن نتایج مذاکرات برجام نوسان نرخ دلار همانند هفته گذشته باقی خواهد ماند و رشد یا کاهش شدید قیمتی اتفاق نخواهد افتاد. این گروه در شرایط کنونی کف قیمت دلار را نرخ 29 هزار و 500 تومانی اعلام کرده‌اند.

    قیمت پوند و یورو، دیگر ارزهای مهم بازار، هم امروز کاهشی بود. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 23 تومان کم شد و به محدوده 40 هزار و 303 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 90 تومان کاهش پیدا کرد و 33 هزار و 791 تومان شد.