شهر خبر

مرور یک عکس تاریخی؛ دیدار دوستانه تاریخی تیم ملی قبل از المپیک 1964

تصویری از تیم ملی ایران در سال 1964 منتشر شده است

در عکس تاریخی که اخیرا منتشر شده و در این مطلب ملاحظه می کنید و از تصاویر ماندگار عکاس گرامی مرحوم قاسم فارسی است، تیم ملی را بدون چند ملی پوش درجه اول خود در یک دیدار تدارکاتی قبل از المپیک 1964 توکیو می بینیم.

به گزارش طرفداری، صعود به المپیک 1964 توکیو اولین افتخار تاریخی را در فوتبال ایران رقم زد اما اتفاقاتی باعث شد ستارگان شش گانه تیم شاهین همراه یکی از بازیکنان تیم تاج از حضور در المپیک باز بمانند.

درگیری های درون اردویی باعث شد در المپیک نفراتی مثل بیوک وطنخواه، حمید جاسمیان، محراب شاهرخی، همایون بهزادی، حمید برمکی و حمید شیرزادگان همراه محمد رنجبر در تیم ملی حضور نداشته باشند.

اما در یکی از آخرین بازیهای تدارکاتی برابر تیم فوتبال دینامو مسکو، نفراتی از تیم ملی حاضرند که برخی از آنها اولین حضور خود در تیم ملی را سپری می کردند.

در این تیم مردانی مثل کنستانت داویدخانیان، علی میرزایی، عزیز اصلی، فرامرز ظلی، پرویز قلیچ خانی، مصطفی عرب، حسن حبیبی، فریبرز اسماعیلی، غلامحسین نوریان، نادر لطیفی و اکبر افتخاری مردان مشهوری هستند که در فهرست تیم ملی حضور دارند و خودشان را برای بازی تدارکاتی آماده می کنند ضمن این که در این تیم، مرحوم حسین فکری سرمربی است و در آن زمان حسین مبشر مسئولیت ریاست فدراسیون فوتبال کشورمان را بر عهده داشت.