شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#ارتش
  • بین الملل 2
  • وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد؛

    ارتش در انتخابات بی‌طرف است

    همزمان با آماده شدن احزاب مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری ۹ مارس ۲۰۲۲ (۱۸ اسفند ماه) در کره‌جنوبی، وزیر دفاع این کشور بار دیگر از نیروهای نظامی خواست تا بی‌طرفی سیاسی خود را حفظ کنند.

    ارتش در انتخابات بی‌طرف است

    به گزارش مُنیبان از خبرگزاری یونهاپ، سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی این اظهارت را در جریان سخنرانی به مناسب سال نو میلادی مطرح و بر عزم دولت مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی برای تقویت دفاع ملی "سراسری" همزمان با تلاش برای کاهش تنش‌های مرزی تاکید کرد.

    وی گفت: من از شما می‌خواهم به جای اینکه ماهیت واقعی ارتش را با طرح مسائل سیاسی یا ایجاد جنجال از طریق رفتارها و عملکردهای سهل‌انگارانه و فعالیت‌ در رسانه‌های اجتماعی زیر سوال ببرید، بر تعهدات و وظیفه اصلی که دارید، تمرکز کنید.

    وی با اشاره به جو امنیتی در شبه‌ جزیره کره گفت: از آنجایی که کره شمالی به تلاش‌های خود برای توسعه سیستم‌های تسلیحاتی جدید همچون موشک‌های بالستیک شلیک‌شونده از زیردریایی ادامه می‌دهد، بلاتکلیفی‌ها ممکن است در سال جدید ادامه داشته باشند.

    سو ووک در ادامه گفت: من از شما می‌خواهم تا موضع دفاعی ترکیبی کره جنوبی-آمریکا را بر مبنای ایجاد موضع دفاعی سراسری و جامع و همچنین ایجاد اعتماد نظامی با ادامه اجرای توافق نظامی ۱۹ سپتامبر تقویت کنید.

    وزیر دفاع کره جنوبی به توافق نظامی دو کره در سال ۲۰۱۸ میلادی با هدف کاهش تنش‌های مرزی و جلوگیری از درگیری‌های تصادفی اشاره داشت. این توافق شامل برنامه مختلف است از جمله خلع سلاح منطقه امنیتی مشترک در منطقه غیرنظامی.

    سو ووک همچنین بار دیگر بر عزم سئول برای تسریع تلاش‌ها برای انتقال کنترل عملیاتی زمان جنگ از آمریکا به کره جنوبی تاکید کرد.