شهر خبر
  • بین الملل 2
  • ادعاهای بلندپروازانه رئیس جدید اتحادیه اروپا

    امانوئل ماکرون اعلام کرد هم‌زمان با اینکه فرانسه، ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته، سال ۲۰۲۲ باید "نقطه عطفی" برای اروپا باشد.

    ادعاهای بلندپروازانه رئیس جدید اتحادیه اروپا

    به گزارش مُنیبان، به نوشته روزنامه گاردین، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی ملی شب سال نو، از نقش اتحادیه اروپا در بحران همه‌گیری کرونا استقبال کرد و "دستورکار بلندپروازانه‌ای" را برای کشورهای این اتحادیه اعلام کرد که می‌تواند وی را به سمت انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سوق دهد.

    ماکرون وعده داد: شما می‌توانید بر تعهد کامل من حساب باز کنید تا مطمئن شوید که این دوره، دوره‌ای که هر ۱۳ سال یکبار نصیب فرانسه می‌شود، زمانی برای پیشرفت شما خواهد بود.

    ماکرون به‌عنوان میانه‌رویی که در انتخابات ۲۰۱۷  پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد، امیدوار است تا ریاست بر اتحادیه اروپا باری دیگر پیروزی وی را در انتخابات بعدی رقم بزند.

    «کلیر دمسمای» از اندیشکده‌ای در برلین گفت: ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا به ماکرون خوش‌آمد می‌گوید و به او این امکان را می‌دهد تا سابقه اروپایی خود را تقویت کند و همچنین او را از رقبایش متمایز می‌سازد و باعث ارائه پیشنهادات و ایده‌های جدید می‌شود.

    سباستین مایلارد، مدیر آموزشگاه ژاک دلورس، یک اندیشکده‌ طرفدار اتحادیه اروپا مستقر در پاریس، اظهار کرد: ماکرون همچنین پس از افزایش انتظارات، با فشار مواجه خواهد شد. وی بدون کسب نتایجی از ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا، نمی‌تواند به انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ آوریل راه یابد و این چالشی برای ماکرون به‌حساب می‌آید؛ اما در عین حال هم می‌تواند یک فرصت واقعی به‌شمار آید.

    رهبران اروپایی قرار است در تاریخ ۱۰ و ۱۱ مارس در پاریس با یکدیگر ملاقات کنند که خود می‌تواند فرصتی برای آن‌ها باشد تا درخصوص اصلاحات اساسی در قوانین بودجه اتحادیه اروپا به توافق برسند.