شهرخبر
  • اقتصادی 2
  • این وام خاص را با شرایط ویژه دریافت کنید+ شرایط

    در حال حاضر بانک‌ها به دلایل مختلفی از پرداخت وام به افراد واجد شرایط امتناع کرده و برای این موضوع هم بهانه‌های مختلفی دارند. حتی مخترعان نیز به راحتی امکان دریافت وام ندارد.

    این وام خاص را با شرایط ویژه دریافت کنید+ شرایط

    به گزارش منیبان؛ بسیاری از افراد واجد شرایط هنگامی که برای دریافت وام به بانک‌ها مراجعه می‌کنند با پاسخ منفی متصدیان امور وام بانک‌ها مواجه می‌شوند.

    نبود بودجه، منابع مالی کافی و مواردی از این قبیل هم عذر اکثر بانک‌ها درباره نپرداختن وام است. اما بسیاری از متقاضیان معتقدند که این بخش هم به پارتی و رانت احتیاج دارند. حتی مخترعان هم معتقدند در صورتی که پارتی داشته باشند به راحتی می‌توانند وام اختراع را دریافت کنند.

    مخترعان کشور معمولا به دلیل نداشتن منابع مالی کافی و حمایت‌های لازم نمی‌توانند اختراعات خود را تجاری سازی کنند. در حالی که کشورهای دیگر برای این موضوع به راحتی وام بلاعوض پرداخت می‌کنند. با این حال هنوز مجموعه‌هایی هستند که از این اقشار حمایت می‌کنند. به عنوان مثال بانک دی در شرایط حاضر با اولویت بندی مخترعان، براساس سهمیه شهدا، جانبازان و خانواده‌های ایشان، به آن‌ها وام می‌پردازد.

     

    مخترعان در پیچ و خم گرفتن وام اختراع

    البته گرفتن این وام از بانک‌ها شرایط پیچیده‌ای دارد. مرحله اول لازم است که حتما ثبت اختراع انجام شده باشد. سپس فرد متقاضی این امکان را دارد که از صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست وام کند. اما معمولا به علت مشخص نبودن میزان بودجه و پیچیدگی‌ها دریافت وام، افراد در میانه مسیر از این کار منصرف می‌شوند.

    در حالی که بسیاری از مخترعان هم با مردم عادی هم عقیده هستند. در واقع آن‌ها می‌گویند اگر یکی از مخترعان واسطه لازم را داشته باشد به راحتی امکان دریافت 50 میلیون تومان وام را برای تجاری سازی ایده خود دارد.