شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایان سال#آبگرفتگی#فاضلاب#اهواز

تا پایان سال جاری، بحث فاضلاب و آبگرفتگی اهواز را حل خواهیم کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به طرح فاضلاب در اهواز گفت: در سال گذشته با همین میزان بارش، حدود ۲۰۰ نقطه آبگرفتگی داشتیم اما در سال جاری این تعداد به ۱۰ نقطه کاهش یافت. وی گفت: مطمئنا تا پایان سال جاری، بحث فاضلاب و آبگرفتگی اهواز را حل خواهیم کرد.

 تا پایان سال جاری، بحث فاضلاب و آبگرفتگی اهواز را حل خواهیم کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به طرح فاضلاب در اهواز گفت: در سال گذشته با همین میزان بارش، حدود ۲۰۰ نقطه آبگرفتگی داشتیم اما در سال جاری این تعداد به ۱۰ نقطه کاهش یافت.

محمد رضا کرمی نژاد امروز (۱۱ دی ماه) در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از پروژه های فاضلاب اهواز اظهار کرد: خوشبختانه کارهایی که در خصوص خطوط ریزشی و توسعه انجام شده است، در بارش های امسال جواب دادند. در سال گذشته با همین میزان بارش، حدود ۲۰۰ نقطه آبگرفتگی داشتیم اما در سال جاری این تعداد به ۱۰ نقطه کاهش یافت.

 وی با اشاره به ۱۰ نقطه آیگرفته در اهواز افزود: در چند روز اخیر، مشکل سه نقطه برطرف و قطعا مشکل بقیه نقاط تا بارش بعدی حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مطمئنا تا پایان سال جاری، بحث فاضلاب و آبگرفتگی اهواز را حل خواهیم کرد.

کرمی نژاد بیان کرد: بعد از سفر رئیس جمهور به خوزستان، تعداد اکیپ های ما تقریبا ۷ برابر شدند. قبل از سفر رئیس جمهور تقریبا ۲۰ جبهه کاری در بحث پروژه فاضلاب داشتیم اما در حال حاضر این تعداد به ۱۴۱ جبهه کاری فعال در سطح شهر اهواز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد حدود ۵۵ جبهه کاری مربوط به قرار گاه خاتم الانبیا و مابقی نیز مربوط به پیمانکاران است، گفت:در حال اجرای یک خط ۱۶۰۰ میلیمتری با طول ۱۴ کیلومتر در اهواز هستیم که فاضلاب را جمع آوری می کند.

کرمی نژاد بیان کرد: این خط از سه ریل راه آهن عبور می کند که دو ریل از آن مربوط به صنایع فولاد و یک ریل نیز مربوط به خط ریل سراسری خرمشهر _ تهران است.

وی تصریح کرد: این سه ریل را باید جابه جا کنیم تا بتوانیم این خط لوله را عبور دهیم. خوشبختانه از مجموع ۸۷ متر جابه جایی این ریل ها، به جز ۲۵ متر آن مابقی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: جابه جایی این ۲۵ متر طبق قول و قرارهایی که با پیمانکار داریم، قرار است تا دهم بهمن ماه انجام شود.

کرمی نژاد بیان کرد: اگر این خط به اتمام برسد، به تصفیه خانه متصل می شود و حدود ۶۰ هزار مترمکعب فاضلاب را به تصفیه خانه شرق اهواز منتقل می کند.

 

منبع: انتخاب