بهروز اکرمی ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با ابراز گلایه بخاطر عدم حضور فرماندار اراک به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد، اظهار کرد: هیچ جلسه‌ای مهمتر از ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان وجود ندارد و فرماندار باید شخصاً در جلسات حاضر باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز صدور احکام سمن‌ها از سوی فرمانداری اراک برای بازرسی کرونا صورت نگرفته و چنانچه تا ۴۸ ساعت دیگر احکام فعالیت بازرسی سمن‌ها از سوی فرمانداری اراک صادر نشود شخصاً امضا می‌کنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز نمی‌شود با حضور صرف در دفتر کار و برگزاری جلسه امور را پیش برد، بلکه باید در خط مقدم و میدان عمل حضور داشت.

اکرمی گفت: اگر خواهان جامعه‌ای موفق و عاری از مشکلات باشیم باید نوع مدیریت به شکل مدیریت شهید سلیمانی باشد و اگر همه مدیران به مانند این شهید بزرگ کار کنند ۹۰ درصد مشکلات کشور و استان حل می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی دستور ویژه داد و باید همگان برای مدیریت بهتر بیماری نسبت به این طرح توجه کنیم و از طرفی واکسیناسیون اتباع مجاز و غیرمجاز باید به دقت انجام گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به تأکیدات امروز ستاد ملی کرونا درخصوص واکسیناسیون دز سوم، گفت: در استان مرکزی باید تمام تمرکز و اقدامات را حول محور تزریق دز سوم مصروف کرد.

اکرمی در خصوص واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی خواستار توجه جدی و نظارت برای تزریق دز سوم شد و در ادامه گفت: در هفته جاری ابتلاء در ۶ شهرستان بالا رفته است، آمار در آشتیان ۲ برابر شده و فرماندار باید در عین دغدغه مند بودن اقدامات ویژه انجام دهد، در تفرش، دلیجان، ساوه و زرندیه و شازند افزایش بالایی اتفاق افتاده و باید مدیریت شهرستان‌ها اقدامات ویژه را دنبال کنند، زنگ خطر به صدا درآمده است و اگر غفلت کنیم قطعاً گرفتار می‌شویم.

وی ادامه داد: این افزایش حاکی از بروز یک اتفاق است و باید با همکاری به سرعت شرایط را تحت کنترل بگیریم از طرفی در ساوه، خنداب و کمیجان وضعیت واکسیناسیون خوب نیست و باید ظرف یک هفته با اقدامات مشخص وضعیت را بهبود ببخشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: فرمانداران بویژه در شهرستان‌های بزرگ مانند اراک و ساوه باید به مانند شهید سلیمانی حضوری میدانی داشته باشند.