شهر خبر

امینی: تیم اعزامی به نروژ یک معترض هم نداشت/ این کامل‌ترین چرخه انتخابی تیم ملی آزاد در تاریخ کشتی است


امینی: تیم اعزامی به نروژ یک معترض هم نداشت/ این کامل‌ترین چرخه انتخابی تیم ملی آزاد در تاریخ کشتی است

مربی تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه نظر مربیان تاثیری در چرخه انتخابی تیم ملی ندارد، آن را کامل ترین چرخه انتخاب ملی پوشان در تاریخ کشتی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان امینی که میهمان برنامه امروز (11 دی) دایره طلایی بود، با اشاره به دوران قهرمانی خودش و اینکه نتوانسته مدال جهانی و المپیک بگیرد، اظهار داشت: دوران قهرمانی من که گذشت، بعضی اوقات در کشتی مشکلاتی پیش می‌آید و گاهی آدم شاید به حق واقعی‌اش نرسد. من در سال 2011 قهرمان آسیا شده و همراه با تیم ملی قهرمان جام جهانی شدیم. خاطره‌ای که همیشه در ذهنم ماند و شاید درسی بود که در کار مربیگری بهتر کشتی گیران را درک کنم داستان المپیک 2012 لندن بود که انتصاب جای انتخاب را گرفت و نتوانستم به موفقیتی که دوست داشتم برسم. حالا همیشه حواسم به کارم هست که خاطره بدی برای کشتی گیری ایجاد نشود.



وی که پیش از اضافه شدن به کادرفنی تیم ملی بزرگسالان همراه تیم ملی جوانان به جهانی اوفا رفت، در این رابطه گفت: خداراشکر بچه‌ها در روسیه کشتی‌های خوبی گرفتند، جا دارد از همه جوانان تیم و محسن کاوه سرمربی تیم ملی جوانان که مدیر تیم‌های ملی هم هست تشکر کنم. کنار او تجارب خوبی در میدانی که اولین تجربه مربیگری من بود به دست آوردم. ما آنجا توانستیم یکی از بهترین نتایج جوانان را به دست آورده و با 5 طلا و با اقتدار قهرمان جهان شدیم. این جوانان طبق چرخه انتخابی تیم ملی به تیم ملی بزرگسالان هم اضافه شدند و این اتفاق خیلی خوبی بود و توانستند خیلی به تیم ملی بزرگسالان هم کمک کنند و آن نتیجه درخشان که محصول تلاش کشتی‌گیران و پژمان درستکار بود، در نروژ به دست آمد. این نتیجه در فرصت کوتاهی که در اختیار داشتیم، عالی بود.

امینی ادامه داد: این بی سابقه بود که دو ملی‌پوش ما از روز اول مسابقات فینالیست شدند و در روزی که آنها باید برای فینال مقابل حریفان سرشناس خود قرار می‌گرفتند، 4 فینالیست دیگر هم داشتیم که حاصل آن کسب سه مدال طلا و سه نقره بود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود او شناخت خیلی خوبی از کشتی‌گیران خارجی و داخلی دارد، گفت: من خیلی اخبار کشتی را دنبال می‌کنم و شناخت خوبی از کشتی گیران داخلی و خارجی دارم. این در بحث آنالیز خیلی به ما کمک می‌کند. وقتی نقطه ضعف یک کشتی‌گیر یا حریف را بدانی کار کردن راحت می‌شود.

این مربی اسلام آبادی درخصوص برپایی اردوی 10 روزه عراق و همچنین اردوی اخیر تیم ملی برای 6 مدال آور جهانی نروژ تصریح کرد: در عراق تست و ارزیابی بچه‌ها انجام شد. برپایی اردوی خارج از خانه کشتی، از نظر تنوع فضا و تمرین لازم بود. این یک اردوی خوب و معنوی برای تیم بود و ادامه تمرینات را در تهران دنبال می‌کنیم. 7 مدال آور مسابقات جهانی نروژ از حضور در مسابقات قهرمان کشوری معاف شده‌اند اما امیرمحمد یزدانی چون تغییر وزن داده، در قهرمان کشوری باید کشتی بگیرد. به این ترتیب کشتی گیران معاف شده از قهرمان کشوری در اردوی اخیر حضور دارند.

امینی در پاسخ به این سوال که اگر کشتی‌گیری در مسابقات کشوری به دلیل مصدومیت شرکت نکند چه سرنوشتی خواهد داشت، گفت: فقط 6 نفر از مسابقات قهرمان کشوری معاف هستند، آنهایی که در جهانی نروژ طلا گرفتند از شرکت در جام تختی هم معاف هستند و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور خواهند داشت اما سایر مدال آوران کارشان را در چرخه از جام تختی آغاز می‌کنند. هر کسی به هر دلیلی در مسابقات قهرمان کشوری شرکت نکند از چرخه کنار گذاشته خواهد شد. همه باید کشتی بگیرند، اما اینکه کسی با مجوز رسمی پزشک بخواهد در این رقابت‌ها روی تشک نرود، باید ببینیم نظر کادرفنی چیست. چیزی که فعلا اعلام شده همه باید کشتی بگیرند. نفرات اول قهرمان کشوری راهی آسیایی شده و اگر آنجا طلا بگیرند، از شرکت در جام تختی معاف شده و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی می گیرند. اگر هم در آسیایی صاحب نقره و برنز شوند، باید در جام تختی کشتی بگیرند.

وی اضافه کرد: به جرات می‌گویم چرخه انتخابی تیم ملی آزاد یکی از کامل‌ترین چرخه هاست. شاید در تاریخ کشتی چنین چرخه‌ای نداشتیم. کادرفن طبق این چرخه نمی‌تواند از هیچ کشتی‌گیری حمایت کند و کشتی‌گیر خودش باید از دل چرخه انتخاب شود. چرخه بی نقص و عالی است. در حق کسی اجحاف نمی‌شود، همانطور که تیم اعزامی به نروژ هم یک معترض نداشت.

مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره ضرورت سفر تیم ملی به آمریکا گفت: آمریکا در سال‌های اخیر یکی از ابرقدرت های کشتی دنیا بوده که حتی در نروژ هم که در چند وزن آنها را شکست دادیم، باز از ما بالاتر قرار گرفتند. آنها در المپیک گذشته با 5 کشتی گیر 5 مدال گرفتند، بچه‌های ما هر چه با آنها کشتی بگیرند به سود ماست. در نروژ نشان دادیم به آمریکایی‌ها نزدیک می‌شویم و ان شاءالله به زودی از آنها سبقت بگیریم. این یک مسابقه دوستانه است و هدف اصلی ما مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی سال 2022 است. نتیجه مسابقه دوستانه با آمریکا خیلی برای کادرفنی مهم نیست و صرفا می‌خواهیم با یکی از ابرقدرت‌های کشتی دنیا مبارزه کنیم.

امینی در خاتمه ضمن اشاره به اقدامات ارزشمندی که علیرضا دبیر در بحث عمرانی کشتی انجام داده، از انتخابش به عنوان کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد تشکر کرد و گفت: شاید اوج کار پژمان درستکار جدای از نتیجه نروژ، انتخاب کادرفنی خیلی جوان و کم تجربه بود، کاری که در آن وقت هم خیلی منتقد داشت. همچنین از تورج کفایی که زمینه استخدامم را فراهم کرد و همچنین مدیران پتروشیمی جم در عسلویه که همکاری کردند در اردوی تیم ملی حضور داشته و در خدمت کشتی کشورم باشم، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/