شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#دولت#سازمان ملل#یمن

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل:

دستگاه های ارتباطی در فرودگاه صنعا دچار مشکلات فنی شده است

دستگاه های ارتباطی در فرودگاه صنعا دچار مشکلات فنی شده است

سازمان ملل از دولت دست نشانده عربستان در یمن خواست به منظور حفظ ایمنی پروازهای بشردوستانه، اجازه ورود دستگاه های ارتباطی جدید به فرودگاه صنعا را بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سازمان ملل از دولت دست نشانده عربستان در یمن خواست به منظور حفظ ایمنی پروازهای بشردوستانه، اجازه ورود دستگاه های ارتباطی جدید به فرودگاه صنعا را بدهد.

دیوید گریسلی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل امروز در بیانیه ای گفت: دستگاه های ارتباطی در فرودگاه صنعا دچار مشکلات فنی شده است.

وی افزود: طی ۱۸ ماه گذشته کادر پروازهای بشردوستانه سازمان ملل، دست کم ۱۰ مورد را که نتوانسته اند با برج مراقبت پرواز فرودگاه صنعا ارتباط برقرار کنند یا ارتباط واضح نبوده را گزارش داده اند و این وضعیت ممکن است خطرناک باشد.

در این بیانیه آمده است: اداره کل هواپیمایی و هواشناسی فرودگاه صنعا در سال ۲۰۱۹ دستگاه های مراقبتی را خریداری و سازمان ملل با انتقال آن به فرودگاه موافقت کرده است؛ اما ائتلاف عربی به رهبری عربستان با انتقال این دستگاه ها موافقت نکرده و گفته این روند به موافقت دولت مورد حمایت خود نیاز دارد.

گریسلی گفت از دولت یمن می خواهد فوراً مجوز ورود دستگاه های ارتباطی که محتویات آن در دسامبر ۲۰۲۱ بررسی شده را صادر کند.

فرودگاه بین المللی صنعا که حریم هوایی و پروازهای آن تحت کنترل ائتلاف عربی است و از سال ۲۰۱۶ تنها هواپیماهای حامل کمک و وابسته به سازمان ملل در آن فرود می آید، گذرگاه اصلی ورود کمک به یمن است.