شهر خبر
  • بین الملل 2
  • چرا آمریکایی‌ها از سال 2022 می‌ترسند؟

    نتایج یک نظرسنجی جدید درباره بیم‌ها و امیدهای آمریکایی‌ها درباره سال ۲۰۲۲ نشان داد که آنها نسبت به این سال در مقایسه با نظرسنجی مشابهی که در ابتدای سال ۲۰۲۱ برگزار شد، کمتر خوشبین و بیشتر نگران هستند.

    چرا آمریکایی‌ها از سال 2022 می‌ترسند؟

    به گزارش مُنیبان از پایگاه آکسیوس، بر اساس این نظرسنجی جدید انجام شده از سوی Axios/Momentive، در میان مسائلی که پاسخگویان این نظرسنجی به عنوان مهمترین مسائل از نظرشان دسته بندی کردند، دموکراسی پشت سر اشتغال و اقتصاد و بالاتر از بهداشت و درمان، در جایگاه دوم قرار داشت.

    همچنین "کووید" و "ترامپ" دو لغت اولی بودند که پاسخگویان خواستار کمتر شنیدن درباره آنها در سال ۲۰۲۲ بودند. لغتی که آنها خواستار انجام بیشترش در این سال بودند "سفر کردن" بود.

    یافته‌های این نظرسنجی قابل مقایسه با آخرین نظرسنجی در دوره پیش از همه گیری که از سوی موسسه Momentive ( سابقا SurveyMonkey) است؛ اما در مقایسه با نظرسنجی مشابه در سال گذشته میلادی حاکی از افت روحیه ملی بعد از دیدگاه خوشبینانه غیرعادی آنها در قبال سال ۲۰۲۱ است.

    لورا رونسکی، مدیر ارشد علم پژوهش Momentive گفت: پایان سال گذشته میلادی دوره امیدوارکننده آن تا حدی به خاطر تغییر ریاست جمهوری آمریکا و همچنین قرار داشتن ما در اولین سال همه گیری کووید بود و همه تصور می‌کردند مسائل بعد از سال ۲۰۲۰ تنها بهتر خواهند شد. من فکر می‌کنم بعد از این سال ما پی بردیم قرار نیست وضعیت به صورت جادویی بهتر شود و این که قرار است تا مدتی با کووید کنار بیاییم.

    در این نظرسنجی بیش از نیمی از شرکت کنندگان معادل ۵۴ درصد گفتند نسبت به وقایع پیش رو در سال ۲۰۲۲ بیشتر بیمناک هستند تا امیدوار و ۴۴ درصد گفتند که بیشتر امیدوار هستند.

    در نظرسنجی سال قبل اما ۶۳ درصد گفته بودند بیشتر به سال ۲۰۲۱ امیدوار هستند تا بیمناک و ۳۶ درصد درباره آن سال بیشتر بیمناک بودند.

    در حالی که جمهوری خواهان در هر دو سال نسبت به دموکرات‌ها و مستقل‌ها بدبین‌تر بودند، هر سه گروه در نظرسنجی امسال منفی‌تر نشان دادند، به طوری که ۶۹ درصد از جمهوری خواهان، ۴۵ درصد از دموکرات‌ها و ۴۷ درصد از مستقل‌ها گفتند که بیشتر به سال ۲۰۲۲ بیمناک هستند تا امیدوار.

    علاوه بر این، ۵۱ درصد گفتند که از بابت آنچه در انتظار آمریکا در سال ۲۰۲۲ است، بیشتر بیمناک هستند تا امیدوار، از جمله ۶۶ درصد جمهوری خواهان، ۴۱ درصد دموکرات‌ها و ۴۶ درصد از مستقل‌ها.

    حتی با گسترش سویه اومیکرون کرونا در سراسر کشور، ۶۱ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که نسبت به آنچه برای همه‌گیری در سال ۲۰۲۲ در پیش است بیشتر امیدوار هستند تا بیمناک، ۳۷ درصد گفتند که بیشتر به آن بیمناک هستند تا امیدوار.

    این خوش بینی در همه دسته بندی‌ها ثابت بود، تفاوت کمی برحسب حزب، سن، نژاد یا جنسیت پیدا کرد. با این حال، نسبت به سال گذشته زمانی که ۷۶ درصد گفتند که نسبت به کووید بیشتر امیدوار هستند تا بیمناک کاهش نشان داده است.

    و به رغم نگرانی‌های شرکت کنندگان در مورد آمریکا و جهان، ۶۸ درصد گفتند که بیشتر نسبت به آنچه سال ۲۰۲۲ شخصاً برای آنها در نظر گرفته امیدوارند تا بیمناک و ۳۰ درصد اظهار داشتند که از این بابت بیشتر بیمناکند.

     ۱۷ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که دموکراسی موضوعی است که در حال حاضر برای آنها بیشترین اهمیت را دارد، در حالی که "اشتغال و اقتصاد"،با ۳۱درصد در جایگاه اول موضوعات با بیشترین میزان اهمیت قرار داشت.

    خستگی آمریکایی‌ها از همه‌گیری از پاسخ‌های مردم وقتی از آنها پرسیده شد که دوست دارند در سال ۲۰۲۲ کمتر درباره چه چیزی بشنوند آشکار شد: کووید و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق. (بایدن نیز در میان جمهوریخواهان انتخاب اول بود.)

    انتخاب آنها از بهترین کلمات توصیف کننده سال ۲۰۲۱ نیز حاکی از این خستگی است: "خسته کننده" (۴۳٪)، "نگران کننده" (۴۳٪) و "آشوبناک" (۳۱٪).

    این نظرسنجی به صورت اینترنتی در بازه ۱۴-۱۶ دسامبر در میان ۲۶۰۲ نفر از بزرگسالان آمریکایی انجام شد.