به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این نامه مدیر عامل اتحادیه بر تسهیل موانع و همکاری سازنده برای تولید فیلم‌های مرتبط با موضوعات پلیسی تأکید کردند و  در این زمینه خواستار برگزاری  جلسات فصلی با سینماگران جهت اخذ تصمیمات سازنده شدند.

متن این نامه بدین شرح است:

برادر گرامی سردار سرتیپ حاجیان

معاون محترم اجتماعی ناجا

با سلام و احترام

ضمن تشکر از دعوت جنابعالی در جلسه مورخ 21/9/1400 با توجه به خواسته ها و نیازهای سینماگران و هنرمندان عرصه رسانه های دیداری مواردی را جهت همکاری های دو جانبه تشکلهای حرفه¬ای و پلیس بعرض می رسانیم:

1- تشکیل اتاقهای فکر معاونت اجتماعی ناجا که با هدف تقویت نگاه مدنی و ترمیمی - توسعه هویت مدنی – با حضور نماینده تشکلهای حرفه ای که نمایندگان جامعه مدنی هستند میتواند منجر به ارائه درکی صحیح از جامعه و مخاطبان و هم سو کردن آن با تولیدات حوزه سینما و رسانه های دیداری گردد، این تشکیلات مرکزی آماده معرفی کارشناسان خود برای حضور در این نشست¬ها بوده و اطمینان دارد تعامل پلیس و تشکلهای صنفی میتواند در نیل به این هدف راهگشا باشد.

2- مستندسازان بعنوان دیدبانان اجتماعی در حرفه تولید فیلم و سریال میتوانند مسائل اجتماعی را با نگاه پیش رویدادی رصد نموده و پلیس را در تعامل سازنده با مردم یاری رسانند. تولیدکنندگان میتوانند با تعریف پروژه¬های مستند اجتماعی، در تشخیص درست آسیب های اجتماعی با رویکرد فرهنگ و زندگی مردم پلیس را یاری نمایند.

3- تولید آثار رسانه ای در فضای مجازی به عنوان زندگی دوم مردم با هدف تغییر باورهای نادرست درباره پلیس میتواند علاوه بر تقویت پیوند نسل جوان (بعنوان نسلی که بیشتر در این فضا فعالیت دارند) با پلیس، جهت دهی مناسبی به نگاه مردمی به پلیس به عنوان ملجاء و پناه مردم باشد.

4- ارتقاء سواد رسانه ای در بدنه ناجا با استفاده از توانمندی های تخصصی در اتحادیه امر دیگری است که این تشکل حرفه ای آماده ارائه برنامه برای تحقق آن میباشد.

در پایان همانگونه که در جلسه حضوری به استحضار رسید ، نگاه تخصصی به موسسات و شرکت های فیلمسازی و تهیه کنندگان و ارزیابی آثار موفق آن ها و دعوت به کار مجدد از آنها در حوزه آثار پلیسی ، افزایش آستانه تحمل پلیس در آثار پلیسی و کم کردن فاصله کمی و کیفی در مقایسه با سایر کشور ها می تواند در موفقیت تولیدات پلیسی موثر باشد.

در پایان پیشنهاد میکنیم تفاهم نامه ای برای تحقق این موارد تهیه و مبنای همکاری قرار گیرد.

از خداوند متعال توفیقات روز افزون آن برادر بزرگوار و نیروی های خدوم ناجا را مسئلت داریم.

سید امیر پروین حسینی

مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران

انتهای پیام //