شهر خبر

جایگاه استقلال و پرسپولیس در صورت تغییر جدول لیگ

با توجه به صحبت های اخیر علیرضا صالحی ممکن است جدول لیگ برتر باز هم دستخوش تغییر و تحول شود

علیرضا صالحی، رییس کمیته استیناف تاکید کرد رای کمیته انضباطی در خصوص اریک باگناما نباید فعلا در جدول اعمال می شد.

به گزارش طرفداری، آخرین اظهارنظر علیرضا صالحی در جایگاه رییس کمیته استیناف حکایت از آن دارد به احتمال زیاد باز هم قرار است جدول لیگ برتر دستخوش تغییر و تحول شود و جالب این که در صورتی که این اتفاق رخ دهد، جایگاه پرسپولیس در جدول رده بندی دچار تغییر نخواهد شد هرچند که فاصله امتیازی سرخ ها با استقلال و سپاهان متفاوت خواهد بود.

به هر روی اگر کمیته استیناف وارد پرونده باشگاه گل گهر شود و به درخواست بازبینی آن‌ها پاسخ مثبت دهد، جایگاه سرخابی ها در جدول تغییر نمی‌کند اما با امتیازات واقعی و کسب شده در مسابقات، استقلال با یک امتیاز اختلاف همچنان صدرنشین باقی می ماند و فاصله امتیازی پرسپولیس با سپاهان نیز به 6 امتیاز خواهد رسید.

جالب اینجاست تیم سپاهان به عنوان تیم سوم به رتبه پنجم سقوط خواهد کرد. شاگردان محرم نویدکیا در صورت باز پس گیری سه امتیاز بازی با گل گهر، از 22 امتیاز به 19 امتیاز خواهند رسید و جالب این که گل‌های خورده این تیم نیز به عدد 9 خواهد رسید. بنابراین تفاضل گل سپاهان که حالا ۱۰ است، با احتساب ۴ گل خورده از گل گهر به عدد ۵ می‌رسد و جایگاه آن‌ها به جای سوم، رده پنجم جدول خواهد بود.

همین موضوع باعث می شود به جای سپاهان، تیم گل گهر به جدی ترین تعقیب کننده پرسپولیس تبدیل شود.

مرور بازی های انجام شده نشان می دهد گل گهر مقابل استقلال یک تساوی بدون گل به دست آورد، با یک گل مقابل پیکان به برتری رسید و ۴ بر ۲ سپاهان را از پیش رو برداشت. با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود در صورت بازگزداندن امتیازهای گل گهر، این تیم هم اکنون به جای 14 امتیاز باید 21 امتیازی شده و تا رده سوم جدول خودش را بالا کشیده و جای تیم سپاهان را می گیرد. از این رو گل گهر اختلاف امتیازی اش به عنوان تیم سوم با پرسپولیس به 4 امتیاز خواهد رساند.

جدول لیگ در صورت تغییر جدول

بنابر موارد ذکر شده در صورتی که کمیته انضباطی رایی علیه گل گهر صادر نکرده بود و همه تیم‌ها امتیازات واقعی خود را داشتند وضعیت ۱۰ تیم بالای جدول رده بندی به شرح زیر بود:


۱. استقلال: 26 امتیاز (امتیاز فعلی 28)
۲. پرسپولیس: 25 امتیاز
۳. گل گهر سیرجان: 21 امتیاز (امتیاز فعلی 14)
۴. آلومینیوم اراک: 21 امتیاز
۵. سپاهان اصفهان: 19 امتیاز (امتیاز فعلی 22)
۶. مس رفسنجان: 19 امتیاز
۷. فولاد خوزستان: 17 امتیاز
۸. پیکان تهران: 16 امتیاز (امتیاز فعلی 19)
۹. نساجی مازندران: 15 امتیاز
۱۰. ذوب آهن: 14 امتیاز

 

بیشتر بخوانید: