شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشمندان#کرونا#امیکرون

تولید کیت تشخیص سویه‌ امیکرون کرونا توسط دانشمندان ایرانی

تولید کیت تشخیص سویه‌ امیکرون کرونا توسط دانشمندان ایرانی
مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت گفت: شرکت سلامت الکترونیک برکت موفق به تولید کیت تشخیص سریع کرونا مبتنی بر آنتی ژن با هرگونه جهش پیچیده شده است.

به گزارش علاج نیوز، سید سجاد مروجی، مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت، گفت: شرکت سلامت الکترونیک برکت از سال گذشته، در کارخانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت خود را در زمینه تولیدات محصولات سلامت محور از جمله محصولات کرونا شروع کرده، این شرکت اولین مجموعه در کشور بود که توانست تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا را مبتنی بر آنتی ژن داشته باشد.

او تصریح کرد: این کیت ها توانستند از ۷۰۰ میلیون دلار واردات کیت از کشور کره جنوبی جلوگیری کنند و به نوعی اشتغال زایی نیز برای کشور ایجاد کنند.

او افزود: مجموعه شرکت سلامت الکترونیک برکت همچنان در کارخانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقر است و بر روی کیت‌های جدیدی پیرو کیت های قبلی و به منظور کاهش هزینه و تسریع تشخیص کرونا ساخته شده است، وجه تمایز این کیت شناسایی کردن هر نوع جهش کرونا مثل جهش سویه امیکرون است، همچنین این کیت برای اولین بار در دنیا تولید شده است.

مروجی ادامه داد: این کیت بر پایه S و N است و همزمان اسپایک روی نوکلئیک اسید را شناسایی می‌کند، همچنین برای تولید این کیت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت دریافت شده است و به زودی این کیت با هزینه بسیار پایین و زمان پاسخگویی سریع‌تر در سراسر کشور به عنوان کیت تشخیص سریع سویه امیکرون مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اخبار داغ مرتبط: