شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زبان فارسی#لندن#ژانویه#اومیکرون

ببینید | خلاقیت شهرداری لندن در آتش‌بازی شب ژانویه | خوشامدگویی به زبان فارسی

شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

سال نوی میلادی با وجود محدودیت‌های شیوع سویه اومیکرون در ساعت ۱۲ شب گذشته تحویل شد و شهرهای مختلف جهان مراسم آتش‌بازی مرسوم خود را برگزار کردند؛ در این میان، خلاقیت و پیام شهر لندن در اجرای یک ویدئو مپینگ جذاب مورد توجه قرار گرفت.

آتش بازي سال نو در لندن

به گزارش همشهرس آنلاین، ساعت برج بیگ بن لندن، بالای ساختمان پارلمان، پس از بیش از سه سال بازسازی و برای اولین بار از سال ۲۰۱۷،  نیمه شب آخرین روز سال ۲۰۲۱ به صدا در آمد. با وجود شیوع سویه اومیکرون و افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در بریتانیا، لندن با اجرای یک ویدئو مپینگ جذاب از کره زمین به تمام گروه‌های اجتماعی و مهاجر به این شهر، به زبان خودشان، خوشامد گفت.

شهردار لندن، صادق خان، به «همه» خوشامد گفت و افزود «این بحثی درباره تحمل افراد نیست بلکه تنوع و پویایی ارزشمند است.» انگلستان با وجود سختگیریهای قانونی فراوان، یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرت است و تنوع نژادی و مذهبی ساکنان شهر لندن در سال گذشته بیشتر از هر زمان دیگری بوده است.

با وجود اینکه میادین بزرگ شهرهای مختلف بریتانیا با محدودیت‌‍های عبور و مرور بسته شدند و بسیاری از رویدادهای سال نو در این کشور لغو شد تا از تجمع جمعیت جلوگیری شود اما برخی از مردم مصمم بودند که پس از نزدیک به دو سال قرنطینه بیرون بیایند و جشن بگیرند. بریتانیا روز جمعه نزدیک به ۱۹۰هزار مورد جدید از ابتلا را گزارش کرد که یک رکورد برای عفونت روزانه است.

این ویدئوی ۳۶ ثانیه‌ای را با صدا ببینید: