شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#وزارت بهداشت#مهاجرت

اختصاصی/  تسهیلات اعطایی به پزشکان مناطق محروم قانع کننده نیست

اختصاصی/  تسهیلات اعطایی به پزشکان مناطق محروم قانع کننده نیست

نماینده زابل در مجلس از مسئولان اجرایی کشور و وزارت بهداشت خواست تسهیلات اعطایی به پزشکان عمومی و متخصص مستقر در مناطق محروم برای عدم مهاجرت آنها قانع کننده در نظر گرفته شود. 

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز اظهار داشت: متأسفانه به دلیل کمبود پزشک شاهد تعداد کم پزشک عمومی و پزشک متخصص در مناطق محروم و تراکم آنها در مراکز استان‌ها و کلانشهرها هستیم. 

وی افزود: متاسفانه انگیزه برای پزشک جهت مهاجرت به شهرهای بزرگ با انواع و اقسام تسهیلات وجود دارد اما پزشکان مناطق محروم انگیزه‌ای برای ماندن ندارند که باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به سمت و سویی برویم که پزشک متخصص توجیه لازم را برای ماندن در شهرهای کم برخوردار داشته باشد. 

نماینده زابل در مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد درآمد پزشک در شهرهای بزرگ چندین درآمد پزشکان در شهرهای کوچک باشد آنها چرا کادر بهداشت و درمان مهاجرت نکنند و چرا در مناطق محروم بمانند؟ 

دهمرده خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم با  تهدید و فشار پزشک را در مناطق کم برخوردار نگه داریم و اگر هم آنها در  مناطق محروم باشند بعد از گذشت چند سال به شهرهای مرکزی و کلان‌شهرها می‌روند.

وی در پایان گفت: باید با تمام ساز و کارها و توان و پتانسیل به سمت و سویی حرکت کنیم و سیاست‌هایی را برنامه‌ریزی کرده و به مرحله اجرا بسپاریم که کادر بهداشت و درمان را در مناطق محروم با عدم مهاجرت مواجه کنیم که در این زمینه ارائه تسهیلات مختلف مادی و غیرمادی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.