کوروش تشت‌زر، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، درباره برد استقلال برابر فولاد به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: به نظرم استقلال مقابل فولاد یکی از هوشمندانه ‌ترین بردهایش را به دست آورد. هوشمندانه‌ ترین در ۱۲ هفته اخیر. زیرا مقابل تیمی بازی می‌کرد که کیفیت دفاعی خوبی دارد. استقلال از لحاظ آماری تا امروز بهترین شروع تاریخش در لیگ را داشته و آمارهایش در بسیاری از زمینه‌های عالی بوده است.

تشت‌زر عنوان کرد: تاثیرات حضور پین کم‌کم در حال مشخص شدن است. به هر حال می‌دانیم که فوتبال ایتالیا از یک سبک دفاعی نشات می‌گیرد. استقلال قبلا هم آمار خوبی در زمینه کارهای دفاعی ثبت کرده اما به این حد خوب نبوده. هم پین با مجیدی هماهنگ شده و هم فرهاد با تفکرات پین خو گرفته. هماهنگی این ۲ زمان می‌برد که حالا تاثیراتش را می‌بینم. به نظر من استقلال با برد برابر آلومینیوم می‌تواند به قهرمانی نیم فصل برسد. از طرفی خود آلومینیوم هم بازی هفته گذشته خود را با شکست پشت سر گذاشته و از لحاظ روحی شرایط خوبی ندارد. بردن آلومینیوم برای استقلال از برد مقابل فولاد سخت‌تر نخواهد بود.

پیشکسوت آبی‌پوشان در ادامه افزود: استقلال اگر ۷ امتیاز از ۳ بازی بگیرد قهرمان نیم فصل می‌شود اما نباید به قهرمانی نیم فصل دلخوش باشیم. اگر یک هافبک بازیساز و پاسور جذب شود استقلال به راحتی امسال قهرمانی به دست می‌آورد. از قاسمی نژاد هم می‌شود در تیم استفاده کرد اما شاید از لحاظ روحی آماده نیست. تصور می‌کنم استفاده از یک روانشناس برای تیم مفید است. بازیکنی مثل حسین‌زاده می‌خواهد برای تیم مثمر ثمر باشد اما استرس دارد. به همین دلیل حضور یک روانشانس به آبی‌پوشان کمک خواهد کرد.

تشت زر درباره انتخاب بهترین‌های استقلال تا اینجای لیگ گفت: تا اینجای فصل یزدانی یکی از بهترین بازیکنان لیگ و استقلال بوده. کنار او می‌توان از مهدی‌پور به عنوان یک ستاره در استقلال نام برد. حسینی هم خوب بوده و دانشگر هم به همین ترتیب.

وی درباره کیفیت فوتبال استقلال گفت: درست است که می‌گویند استقلال آن قدر جذاب بازی نمی‌کند. من هم از فوتبال استقلال آن‌چنان راضی نیستم اما در پایان جام به تیمی تعلق می‌؛یرد که امتیازات بیشتری داشته باشد. هر زمان مدافعین کنار استقلال توانسته‌اند مدافعین حریف را دور بزنند، بازی استقلال هم زیبا شده. وریا امسال کم بازی کرده و سلمانی هم هنوز آن‌قدر هماهنگ نشده. به همین دلیل استقلال مجبور شده به بازی هوایی روی بیاورد و این مساله در زیبا نبودن فوتبال استقلال بی‌تاثیر نیست. فوتبالی زیبا است که تلفیقی از بازی روی زمین و هوا باشد. اگر استقلال یک پلی‌میکر جذب کند بازی‌هایش بهتر و تماشاگرپسند می‌شود.

انتهای پیام// 4