شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#عراق#منابع

فیلم/ کاروان لجستیک آمریکا با ‌«آرپی‌جی» در عراق هدف قرار گرفت

فیلم| کاروان لجستیک آمریکا با ‌«آرپی‌جی» در عراق هدف قرار گرفت

منابع خبری از حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در ذی‌قار عراق با آرپی‌جی خبر دادند.

به گزارش مشرق، یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در ذی‌قار عراق و نزدیک میدان نفتی «الصبه» با ‌آرپی‌جی هدف حمله قرار گرفت.

گروه اصحاب الکهف با انتشار ویدئویی،‌ مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته است.

بر اساس ویدئویی که اصحاب الکهف منتشر کرده‌اند، دست کم ۴ خودرو از ۷ خودروی حامل تجهیزات لجستیک ارتش آمریکا هدف قرار گرفته شده‌اند.

پس از مصوبه پارلمان عراق برای بیرون کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در عراق طی ماه‌های اخیر بارها هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

از این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند. با این حال دولت آمریکا در اوایل ماه دسامبر مدعی شده که هیچ نیروی رزمی در عراق نداشته و نیروهای آمریکایی که در این کشور باقی مانده‌اند نقش استشاری دارند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

منبع: فارس