شهر خبر

نظر کاربران خبرآنلاین درباره حضوری یا مجازی شدن امتحانات مدارس

نظر کاربران خبرآنلاین درباره حضوری یا مجازی شدن امتحانات مدارس

امتحانات پایان ترم یا همان ثلث اول قدیم، باعث مناقشه زیادی بین اولیای دانش آموزان شده است. دعوا سر این است که این امتحانات حضوری باشد یا غیرحضوری.

به گزارش خبرآنلاین، چند روز پیش کاربران در نظرخواهی خبرآنلاین درباره حضوری یا غیرحضوری شدن امتحانات پایان ترم دراین بره نوشتند.

این نظرخواهی از آنجایی اهمیت یافت که علیرضا کمرئی، سخنگوی آموزش‌وپرورش دراین‌باره گفته بود: همه مدارس مجاز به فعالیت حضوری  بوده، لذا همه امتحانات باید حضوری برگزار شوند.

این سخنان با واکنش شدید اولیای دانش آموزان مواجه شد تا جایی که یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش در واکنش به تغییر تصمیم برگزاری امتحانات حضوری در مدارس گفت: «تا جایی‌که اطلاع دارم اومیکرون کشندگی کم ولی انتشار سریع دارد. ما نهاد تعلیم و تربیت هستیم. نهاد تخصصی این امر وزارت بهداشت است و حرف ستاد ملی کرونا برای ما حجت است.»

به نظر می رسد با وجودی که حدود ۲ سال از بحران کرونا در کشور می گذرد، نه تنها برای مردم شرایط عادی نشده بلکه هر چه زمان بیشتر می گذرد، کرونا بیش از گذشته روی روان آنها فشار می آورد.

نظر کاربران خبرآنلاین دربارهذحضوری یا مجازی شدن امتحانات مدارس

یکی از مخاطبان درباره سوال مورد بحث اظهارنظر کرده: نه تو رو خدا. دو سال هست که ما شاغل ها از شر ترافیکی که اینها صبح ها ایجاد میکنن راحت هستیم. بزارید همون خونه ور دل مامان شون درس بخونن. اینها اگه بخوان چیزی بشوند آنلاین هم کافیه. اگه نه صبح تا شب سر کلاس باشن هم فرقی نمیکنه. مگه دروس مدرسه چی داره که آنلاین نشه یاد گرفت. کسانی که بهانه میگیرن مشکلشون چیز دیگه است.

بعد بلافاصله سیل کامنتها در پاسخ به این نظر، سرازیر شده است. مخاطبی نوشته: چرا چرت و پرت میگی جامعه پر شده از آدم های بیسواد فقط به خاطر افکار امثال تو!

آن دیگری جواب داده: اتفاقا شما داری چرت و پرت میگی. ما هم زمانی درس میخوندیم و مدرسه و دانشگاه میرفتیم. کی اینطور بود که اینقدر لوس و نازپرورده بوده باشیم که یه ماشین اختصاصی برای هر کدوم مون باشه و بیاره و برگردونمون. پیاده میرفتیم و می اومدیم. به همین دلیل مثل دهه هشتادی ها و نودی ها یه شکم گنده و اضافه وزن نداشتیم. تقصیر بقیه مردم نیست که شما میخوای درس بخونی که در ترافیک گیر کنند. حاصل این درس خوندن شما قراره چی باشه خدا میدونه.

بیشتر بخوانید:

دیگری نوشته: خواهشن غیر حضوری برگزار بشه بخدا هم بچه هامون از استرس مردن هم از گرفتن مریضی والا اگر یکی از اعضایی خانواده ما بگیره پولی برای درمون نداریم نه بیمه ای داریم نه غیرش باید سرمون بزاریم بمیریم ما این مدت از ترسمون هیچ جایی نرفتیم بس آنقدر استرس به مردم بچه ها ندید خودم کم بدبختی نداریم اصلا چقدر مگه مدرس حضوری بود که امتحان حضوری میگیرید.

۲۳۵۲۳۱