به گزارش برنا، رسانه‌های پاکستانی روز جمعه از دومین مرحله ارسال کالا از طریق قطار کانتینربر اکو با ۲۵ واگن از پاکستان به ایران و ترکیه خبر دادند.

در این مراسم مقام‌های ایالتی راه‌آهن پاکستان، دستیار ویژه سروزیر ایالت و «صاحبزاده صلاح الدین» نماینده مجلس ملی پاکستان و رئیس کمیته پارلمانی امور دارایی حضور داشتند.

بارگیری برای ارسال دومین محموله در بندر خشک واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان انجام شد و ۵۵۰ تن کالا با عبور از مسیر ریلی ایران، از تهران به سمت استانبول حرکت خواهد کرد.

ارسال کالا از ایالت خیبرپختونخوا به خارج و از مسیر زمینی که ۴۵ روز به طول می‌انجامید اکنون با عملیاتی شدن قطار باری اکو زمان آن به ۱۲ الی ۱۵ روز کاهش یافته است.

«عبدالکریم خان» دستیار ویژه سروزیر ایالت خیبرپختونخوا در مراسم بدرقه قطار کانتینربر اکو در شهر پیشاور گفت: از سرگیری قطار اکو و توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه، دسترسی بازرگانان این ایالت به بازارهای بین المللی را آسان تر می‌کند.

وی افزود: دولت ایالتی مصمم به بهره‌برداری از ظرفیت حمل و نقل ریلی برای ارتقای تجارت و صنایع این استان و صادرات آسان به کشورهای منطقه است.

طرح ریلی اسلام‌آباد - تهران - استانبول موسوم به قطار کانتینربر اکو ۳۰ آذرماه امسال با حضور وزیران امور خارجه، بازرگانی و راه آهن پاکستان و همچنین سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با حرکت نخستین قطار باری از سرگرفته شد.

طول خط راه آهن اکو ۶۵۰۰ کیلومتر است که ۲۵۷۰ کیلومتر آن در ایران، ۲ هزار کیلومتر آن در ترکیه و حدود ۱۹۰۰ کیلومتر در خاک پاکستان است که زمان حرکت در این مسیر کمتر از نصف حمل و نقل دریایی است و نسبت به مسیر جاده‌ای امن‌تر و به صرفه نیز خواهد بود.

انتهای پیام/