شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#انتخابات شوراها#مجلس

قانون انتخابات شوراها نیاز به اصلاح دارد/تعارض منافع‌ها را باید از بین برد


قانون انتخابات شوراها نیاز به اصلاح دارد/تعارض منافع‌ها را باید از بین برد

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی مجلس گفت: برای از بین بردن شبهات و تعارض منافع‌ها باید قانون انتخابات شوراها را اصلاح کنیم.

محمد صفری ملک میان نایب رئیس اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه قانون انتخابات شوراها ایراداتی دارد که باید در مجلس آن را اصلاح کنیم، گفت: در همین راستا نمایندگان طرحی را ارائه کرده‌اند که در حال بررسی آن در کمیسیون هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که در قانون انتخابات شوراها باید اصلاح شود بحث نظارت بر این انتخابات است، افزود: با توجه به اینکه برگزاری این انتخابات و تائید صلاحیت‌ها بر عهده مجلس است در برخی مواقع شبهاتی رخ می‌دهد که برای از بین بردن تعارض منافع‌ها باید قانون را اصلاح کنیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: در طرحی که نمایندگان ارائه کرده‌اند پیشنهاد شده که شورای نگهبان نظارت را برعهده گیرد در صورتی که شورای نگهبان این موضوع را نپذیرد،  مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این باره تصمیم گیری کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: البته در طرح ارائه پیشنهاد شده تا هیئتی 7 نفره و با ترکیبی از نهادهای نظارتی تشکیل شود که در حال بررسی این موضوع در کمیسیون هستیم.

به گزارش تسنیم، پیش از این روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از آخرین اقدامات کمیسیون برای اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفته بود، در یکی از نشست ها تعیین تکلیف جدا شدن وظیفه نظارت از مجلس بر انتخابات شوراها به مرکز پژوهش ها ارجاع  شد تا پس از جمع بندی، نتیجه پژوهش به کمیسیون ارائه شود و برای تصمیم گیری به نظر کارشناسی رجوع می شود.

انتهای پیام/