شهر خبر
  • بین الملل 2
  • در اندونزی؛

    ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس لغو شد

    وزارت حمل و نقل اندونزی سه سال پس از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که منجر به کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر شد، ممنوعیت پرواز این نوع از هواپیماهای بوئینگ را لغو کرد.

    ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس لغو شد

    به گزارش منیبان از رویترز، وزارت حمل و نقل اندونزی چهارشنبه شب اعلام کرد که این ممنوعیت فوری برداشته خواهد شد و شرکت های هوایی قبلاً تغییرات در سیستم را ارزیابی کرده اند.

    براساس این گزارش، اگرچه ممنوعیت پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس لغو شده است اما هم مقامات دولتی و هم خطوط هوایی موظفند هواپیماها را قبل از پرواز مجددا بازرسی کنند.

    این تصمیم سه سال پس از سقوط یک هواپیمای ۷۳۷ مکس توسط شرکت هواپیمایی لاین ایر اندونزی (در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸) و کشته شدن ۱۸۹ سرنشین آن گرفته شد.

    بعد از این حادثه در مارس (اسفند) ۲۰۱۹ هم یکی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ که توسط خطوط هوایی اتیوپی اداره می شد سقوط کرد و ۱۵۷ مسافر و خدمه آن کشته شدند.

    بعد از این دو حادثه مرگبار استفاده از این هواپیما توسط مقامات هواپیمایی در سراسر جهان متوقف و بوئینگ ۷۳۷ مکس زمین گیر شد.

    به گزارش رویترز، هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس هم اکنون پس از مدت ها ممنوعیت پرواز در ایالات متحده، اروپا و همچنین در استرالیا، ژاپن، هند، مالزی، سنگاپور و اتیوپی دوباره راهی آسمان شده اند.

     همچنین چین نیز در اوایل ماه جاری میلادی طرح بازگرداندن هواپیمای مکس ۷۳۷ به آسمان را تصویب و دستورالعمل‌های خاصی را در مورد بازبینی‌های اجباری مورد نیاز قبل از بهره‌برداری از آن را ارائه کرد.