ابراهیم اصغری، تهیه کننده  سینما که آثاری چون "اشنوگل"، "تک تیر انداز"،" به کبودی یاس" و.... در کارنامه اش دیده می‌شود در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد درخصوص «سردار سلیمانی» و جایگاه ملی او فیلم و سریال ساخته شود کدام ویژگی او می تواند خاصیت دراماتیک داشته باشد و آیا باید نگاه جانبه داشته باشیم؟ به خبرنگار فرهنگ و هنر برنا گفت: قطعا باید یک نگاه همه جانبه داشت خصوصا اگر قرار است سریال باشد، در فیلم زمان  برای بیان یک قصه محدود است و به همین دلیل باید یک قصه اصلی داشته باشیم و به یک سری از ویژگی های محدود این شخصیت بپردازیم اما در سریال فرصت پرداختن همه جانبه به ویژگی‌ها بیشتر است و می‌توان به بهانه قصه اصلی و قصه‌های کوچک ویژگی های مختلف سردار سلیمانی را بیان کرد.

این تهیه کننده اظهار داشت: از نظر من بیشترین سرفصلی که باید  مد نظر یک فیلمساز قرار بگیرد مکتب و تفکر انقلابی شهید سلیمانی  است و اگر به عنوان یک مکتب تفکرات او را ببینیم باید به ابعاد مختلف و ویژه ای از او بپردازیم که شاید در خیلی از انسان های مختلف این ویژگی ها یافت نشود و تعداد کسانی با این تفکرات خیلی محدود باشد. این شخصیت با توجه به نظامی بودن و فعالیت در دوران دفاع مقدس در بخش نظامی و مقاومت کشور یک شخصیت جامع الاطراف است به همین دلیل هم خلق و خوی مختلفی دارد که می توان به آنها پرداخت و هم شخصیتی که در یک مقام بالای نظامی قرار دارد. اما اخلاقیات او به شکلی است که در قلب تمام مردم و نیرو هایش جا داشت و آنها با دل و جون در سایه تفکرات او که مکتب اباعبدالله و مقاومت است فعالیت کرده اند.

ابراهیم اصغری در خصوص تاثیر گذاری پرداختن به چهره هایی چون سردار سلیمانی روی مخاطب تاکید کرد: در خصوص پرداختن به این شخصیت ها، یکی از اولویت هایی که باید مد نظر قرار دهیم این است که به موقع به این شخصیت ها بپردازیم و مانند خیلی از شخصیت ها و وقایع تاریخی که آنقدر دیر اقدام کردیم که دیگر آن تاثیر گذاری و هلاوتش را از دست داده بود، دوم اینکه شخص و نهادی که قرار است درباره ی سردار سلیمانی اثری نمایشی تولید کند باید روی همه ی ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی تحقیق و پژوهش کند تا بتواند با عناصر حرفه ای سینما یک شخصیت تاثیر گذار از او به نمایش بگذارد که بتواند نسل حاضر به خصوص نسل جوان، در حالی که هنوز داغ از دست دادن و شهادت این شخصیت در دل ها وجود دارد بتواند اثر را ارائه دهد. قطعا تاثیر گذاری اش بیشتر خواهد بود.

تهیه کننده فیلم «کبودی یاس" درباره قهرمان سازی با استفاده از چهره هایی چون سردار سلیمانی و تاثیر آن تاکید کرد:به نظر من یکی از خلاء های مهم سینما و بالطبع آن خلاء های مختلف و مهم جامعه و نسل جوان نداشتن قهرمان است به نظر می آید که داشتن قهرمان در سینما و آثار نمایشی جایش، خالی است البته گاها در این سال ها به صورت محدود یک نگاه قهرمانانه به شخصیتهای انقلابی و دفاع مقدس داشتیم اما آنقدر کم و محدود بوده است که نسل جوان را مقداری از خودباوری دور کرده است. الویت پرداختن به شخصیت های انقلابی و دفاع مقدس شاید یک نگاه قهرمانانه باشد که نسل جوان ما به ان به شدت نیاز دارد.

اصغری در پایان درباره اینکه کدام کارگردان توانایی‌های لازم را دارد تا در قواره‌های سردار سلیمانی فیلمی بسازد؟ اظهار داشت: انتخاب کارگردان برای این نوع فیلم‌ها سخت است اما کارگردانانی داریم که می‌توانند از پس این کار بربیایند.

انتهای پیام//