شهرخبر

مدیریت شدن از سوی «سرویس‌های جاسوسی دشمن»، اتهام سنگین کریمی قدوسی علیه خاتمی، هاشمی، موسوس و کروبی

مدیریت شدن از سوی «سرویس‌های جاسوسی دشمن»، اتهام سنگین کریمی قدوسی علیه خاتمی، هاشمی، موسوس و کروبی

ایسنا نوشت: خوزستان نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه ۸۸ خطرناک‌ترین حادثه‌ای بود که امنیت ملی کشور را در معرض خطر جدی قرار داد، گفت: ما در چهل سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد سه حادثه داشتیم که امنیت کشور را به خطر انداختند یا می‌توانستند به خطر بیاندازند؛ اولین حادثه هشت سال جنگ تحمیلی بود، دومین حادثه رحلت امام و سومین حادثه فتنه ۸۸ بود.

مراسم سالگرد حماسه نهم دی ۸۸ صبح امروز نهم دی در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

مقابله با فتنه ۸۸ سخت‌تر از مقابله در جنگ تحمیلی بود

جواد کریمی قدوسی که سخنران این مراسم بود، در آغاز سخنان خود گفت: این ایام متعلق به حضرت فاطمه(س) است. این شخصیت الهیِ شناخته شده در عالم، برجسته‌ترین صفت سیاسی‌شان، ولایت‌مداری  و دفاع از حریم نظام امامت و رسالت بود.  حضرت امام(ره) که فرزندی از فرزندان ایشان است، در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، جمله‌ای در عظمت نظام بیان فرمودند که ریشه در قیام و مجاهدت حضرت فاطمه(س) دارد. آن جمله این است: «حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.»

وی ادامه داد: این معرفتی است که حضرت زهرا(س) در قیام نود روزه خود بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از خود بروز دادند که حفظ حکومت رسالت و قرآن و امامت از اوجب واجبات است و پرداخت هر هزینه‌ای برای حفظ این نظام منطقی است، لذا همه وجودشان را فدای حفظ نظام اسلامی و دستاورد رسالت نبی مکرم(ص) اسلام و استمرار ولایت کردند.

کریمی قدوسی ادامه داد: ما آن گونه که امام فرمودند مفتخریم که انقلاب فاطمی داریم. گنجینه‌ای که با تمسک به آن، انقلاب ملت ایران معنا و مفهوم پیدا می‌کند، گنجینه مجاهدت حضرت فاطمه(س) است. ملت ایران به همان سبک و به همان روش موفق شدند از پس قرن‌ها تاریکی و ظلمت و ظلم به اسلام و ولایت، بار دیگر نظام امامت را در صدر بنشانند و ولایت فقیه را که استمرار نظام امامت است، بر این کشور حاکم کنند و بیش از ۴۰ سال در برابر شکننده‌ترین تهدیدات از خود مقاومت نشان دادند که ثمره انقلاب فاطمی را حفظ کنند و انقلاب فاطمی را بی‌یار و یاور نگذارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل نظام امامت، حوادث سنگینی را بر ما تحمیل کردند، مثل هشت سال دفاع مقدس و یکی از سهمگین ترین حوادثی که خطر آن از هشت سال جنگ تحمیلی برای برای نظام اسلامی بیشتر بود، برنامه فتنه ۸۸ بود.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) گفت: پیشکسوتانی از انقلاب اسلامی پیامبر(ص)، چون طلحه و زبیرها در مقابل امام مسلمین، امیرالمومنین(ع) صف کشیدند  که بعد از پنج سال با کم گذاشتن امت، منجر به فاجعه ۱۹ رمضان آن سال شد، اما در اینجا ملت ایران یک روز در  داشته خود؛ یعنی نظام ولایت فقیه به تردید نیفتاد. حادثه‌ای برای این کشور به نام فتنه ۸۸ برای این کشور به وجود آمد که پیشکسوتان نظام انقلاب اسلامی، کسانی که هشت سال رئیس جمهور کشور بودند، ۸ سال رئیس مجلس شورای اسلامی کشور بودند، ۸ سال نخست وزیر نظام بودند و کسانی که چند دوره، نمایندگی در مجلس مجلس شورای اسلامی را برعهده داشتند و کسانی که استاندار بودند و شخصیت‌های شناخته شده‌ای که با شعار دفاع از انقلاب و همراهی با امام(ره) شخصیت پیدا کرده بودند، آمدند و در مقابل نظام شورش به راه انداختند و ۸ ماه تهران را به آتش و فتنه کشاندند.

وی تصریح کرد: کارشان به جایی رسید که در عاشورای همان سال به خیمه‌های عزای سیدالشهدا(ع) حمله ور شدند و حسین بن علی(ع) را کشته خشونت پیامبر(ص) با کفار و مشرکان دانستند و آنها یک لحظه این حوادث شوم را محکوم نکردند. آقای هاشمی رفسنجانی آن زمان پیش چشم مردم احترام داشت، آقای موسوی نخست‌وزیر دوران جنگ تحمیلی بود، آقای کروبی ۸ سال رئیس مجلس شورای اسلامی بود، آقای خاتمی هشت سال رئیس جمهور بود و چهره‌هایی از این قبیل و در این تراز که توسط سرویس‌های جاسوسی دشمن مدیریت می‌شدند، به چشم می‌دیدند که در خیابان‌ها به نوامیس مسلمین و شیعه چه می‌گذرد، اموال مسلمین به آتش کشیده می‌شود، امنیت نظام به خطر افتاده است، آنها به گوش خود می‌شنیدند که سران طاغوت در دنیا و اروپا از فتنه‌گران حمایت می‌کنند، امام مسلمین برای همه اینها سفیر و پیام فرستاد که این حمایت دشمن را محکوم کنید، اما یک نفرشان محکوم نکردند به بهانه تقلب در انتخاباتی که ۸۰ درصد مردم آمده و رأی داده بودند. اینجا بود که رزمندگان و خادمان و فرماندهانشان اقرار کردند، مقابله با فتنه ۸۸ سخت‌تر از مقابله در ۸ سال جنگ تحمیلی بود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه خوزستان، مقدس‌ترین سرزمین این کشور است، گفت: هیچ سرزمینی در ایران و در تاریخ چند هزار ساله جستجو نمی‌شود که خون همه ملت ایران برای دفاع از اسلام و انقلاب فاطمی در آن به زمین ریخته شده باشد. خوزستان مظهر وحدت ملی ملت ایران است. از این ملت نستوه در خوزستان انتظار می‌رفت در مقابله با فتنه ۸۸ پیشکسوت بشوند، لذا ملت ایران ۹ دی به میدان آمد، اما مردم خوزستان و اهواز ۷ دی به میدان آمدند و این حادثه‌ای که امت‌هایی در مقابل آن آزمایش و مردود شدند، ملت ایران با سرافرازی از آن بیرون آمد. فتنه ۸۸ سخت ترین آزمایش در این چهل ساله بود.

وی افزود: همه شما کلیدواژه امنیت ملی را شنیده‌اید. امنیت ملی بسیار فراتر و فراگیرتر از امنیت اقتصادی است. ما در چهل سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد سه حادثه داشتیم که امنیت کشور را به خطر انداختند یا می‌توانستند به خطر بیاندازند. اولین حادثه هشت سال جنگ تحمیلی بود. دومین حادثه که ظرفیت داشت امنیت ملی را به خطر بیاندازد، رحلت امام(ره) بود که دشمن حساب جدی بر فروپاشی انقلاب باز کرده بود، اما ظرفیت مجلس خبرگان رهبری را در رفع این تهدید دیدیم که شخصیتی را در استمرار انقلاب اسلامی در جایگاه ولایت فقیه قرار داد که امت را در سخت‌ترین تکانه‌های نظام جمهوری اسلامی به سلامت گذراندند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سومین حادثه که باید بگویم خطرناک‌ترین حادثه بود که امنیت ملی کشور را در معرض خطر جدی قرار داد، فتنه ۸۸ بود. چند ماه از این حادثه نگذشته بود که ولی امر مسلمین با شش تن از مسئولان نظام جمهوری اسلامی از جمله وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده کل سپاه نشستی برگزار کردند و مقام معظم رهبری در آن جمع شش نفره می‌فرماید: «این حادثه یک فتنه است، یک حادثه خلق الساعه نیست، سی سال است برنامه‌ریزی کرده‌اند، می‌خواهند نظام اسلامی را به زانو در بیاورند.» رسالت سران فتنه ۸۸ به زانو درآوردن نظام اسلامی بود. در آن جلسه سرلشکر عزیزجعفری فرمانده کل سپاه، سوالی از مقام معظم رهبری می‌کنند که آیا مرکزیتی که می‌فرمایید همین افراد هستند؟ آقا در پاسخ فرمودند «خیر. من هم آنها را نشناخته‌ام. از اول انقلاب آنها را نشناختم. زیرا بخش عمده این مرکزیت در خارج از کشور است.»

وی خاطرنشان کرد: کاری که ناجا، وزارت اطلاعات و سپاه باید انجام دهند، باید کاری مناسب این باشد. حلقه وصل این فتنه باید شناخته شود. این فتنه باید سرکوب شود. کسی نباید احساس مصونیت کند. یک طرف انقلاب فاطمی است با عقبه ۱۴۰۰ ساله، و یک طرف هم عده‌ای از پیشکسوتان انقلاب که با هدایت سرویس‌های جاسوسی دشمن به دنبال فروپاشی نظام هستند.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ توسط مقام معظم رهبری در سال‌های بعد جور دیگری نیز معرفی شد. ایشان در سالگرد حماسه ۹ دی ۸۸ در تفسیر و تبیین این حادثه فرمودند: فتنه ۸۸ ناشی از یک بیماری بود. بعد فرمودند این بیماری علاج نمی‌شد الا با حضور جوانان در صحنه انقلاب و حماسه ۹ دی علاج آن مرض را انجام داد. معنی این جمله این است که مقابله با این فتنه در توان منِ امام مسلمین به تنهایی نبود. این فتنه‌ای نبود که سپاه یا وزارت اطلاعات یا نیروی انتظامی به تنهایی بتواند آن را علاج کند، بلکه مانند جنگ تحمیلی کاری بود که به دست مردم سپرده شد و حماسه ۹ دی علاج این مرض بود. سالگرد ۹ دی بنا دارد این درس‌ها و عبرت‌ها را برای امروز ما بیان کند.

کریمی قدوسی، این بیماری را همان دنیا دوستی و جمع‌آوری مال و ثروت دانست و گفت: امام همواره خطاب به مسئولان و کارگزاران نظام می‌فرمودند که به دنبال مال دنیا نروید که بدبخت می‌شوید و ملتی را به بدبختی می‌کشانید. امام در سال ۶۹ فتنه ۸۸ را پیش‌بینی کردند، این جمله امام در در صحیفه موجود است. ایشان اول بشارت بزرگی به مسئولین نظام می‌دهند و می‌فرمایند: بدانید انقلاب مردم ایران، محدود به ایران نمی‌شود. انقلاب مردم ایران سرآغاز انقلاب جهانی اسلامی به پرچمداری حضرت حجّت ارواحنا له الفدا است. این بشارت را یک انسان معمولی نمی‌دهد. این بشارت را موسس نظام جمهوری اسلامی در اوج عرفان و حماسه بیان می‌کنند و بعد با این جملات، وقوع فتنه ۸۸ را این چنین پیش‌بینی می‌کنند. خطاب ایشان با مسئولین است که اگر رفتید سراغ مسائل عادی و مادی، جمع آوری مال و ثروت، تشکیل حزب برای بقای خودتان، بدانید خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی به وجود می‌آورید و مرتکب گناهی می‌شوید که بخشودنی نیست.

کریمی قدوسی با اشاره به استقرار دولت سیزدهم گفت: ملت ایران، شخصیتی را به ریاست جمهوری انتخاب کرده‌اند که مظهر فضیلت‌ها در مجاهدت‌های این ملت است. شخصیتی که با همه وجود مومن به اسلام انقلابی، ولایت فقیه، مبارزه با دشمن و خدمت متواضعانه و مومن به سنت‌های الهی و احیای آنها است. قدرت از آن این مبانی معنوی است. مبانی مادی، اگر در خدمت این معنویت قرار گرفت گره از کار مسلمین باز می‌شود و اگر این امکانات را در دست نااهلان بسپاریم، چهل سال که نه، اگر ۴۰۰ سال دیگر هم بگذرد، گره از این مشکلات باز نمی‌شود.

وی اظهار کرد: چون این نظام بر حق است، افراد صالح باید زمام امور را به دست بگیرند. دولت با محوریت رئیس جمهور به توفیق الهی موفق می‌شود. چون آن حلقه مفقوده انسان صالحی بود که چهل سال مبارزه کردیم تا زمام امور به دست او بیفتد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این نظام با این حقانیت، با این عبرت‌ها و درس‎ها، به دست ما سپرده شده است. وای به حال ما اگر نسبت به این امانت کم بگذاریم، متواضع نباشیم، خودبین باشیم و کم کار کنیم. من در جلسه‌ای به رئیس‌ جمهور گفتم بعد از ۶ ماه، اگر وزیر این دولت کاری که ملت و انقلاب می‌خواهد نمی‌تواند انجام بدهد ولو محترم ولو سالم، شما لطف کنید و از او بخواهید که استعفا بدهد و یکی دیگر را معرفی کنید تا کار ملت پیش برود. حتی خود ما، اگر دیدیم نمی‌توانیم کاری بکنیم، انقلاب به ما حکم می‌کند این مسئولیت را به دوش دیگری بگذاریم تا گرفتاری‌های مردم برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

بیانیه حزب موتلفه اسلامی به مناسبت ۹ دی

نگاه نماینده قم به ناآرامی های اصفهان: اردوکشی و تحصن کمکی به رفع مشکل آب نمی‌کند

روزنامه جوان: برخی از کسانی که معلمان را تحریک به تجمع می کنند سوابق ضدامنیتی دارند

217