شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#جدید#دارای#بازیکنان

قانون جدید وزارت ورزش چین؛ بازیکنان دارای تتو، حق حضور در تیم های ملی را ندارند

در چین برای پوشیدن پیراهن تیم ملی باید از فیلتر جدیدی عبور کرد.

وزارت ورزش چین با صدور حکمی به فدراسیون های زیر نظر خود اعلام کرد، بازیکنان ملی پوش در رشته های مختلف باید بدون تتو یا خالکوبی در میادین ملی و بین المللی حاضر شوند.

به نقل از اسکای اسپورت؛ با توجه به علاقه شدید ورزشکاران چینی به تتو و افزایش قابل ملاحظه این پدیده میان ورزشکاران، وزارت ورزش این کشور با یک قانون محدود کننده وارد عمل شده است. بر این اساس کلیه ورزشکاران چینی به خصوص ورزشکاران تیم های ملی در رده های مختلف سنی، حق زدن تتوی جدید ندارند و باید خالکوبی های قبلی را پاک کرده یا در زمان مسابقه محو کنند. از نظر مقامات ورزش چین، بازیکنان تیم ملى الگوى جوانان و نسل هاى آینده هستند.

بنابراین با دستور وزارت ورزش چین، دعوت از بازیکنان دارای خالکوبی به تیم های ملی در رشته های مختلف ممنوع است؛ بازیکنان حق زدن تتوی جدید یا ترمیم خالکوبی های قبلی را ندارند و برای حضور در تیم ملی باید تتوی خود را به صورت دائمی حذف کرده یا موقتاً محو کنند. این قانون در راستای مراقبت از نسل های بعدی و تقویت آموزه های ارزشمند سنتی به اجرا درمی آید. از نظر مقامات چینی، هدف خالکوبی همان خودنمایی است و باعث جلب توجه دیگران می شود. ورزشکاران با این اقدام از مسئولیت ها و وظایف اصلی خود غافل شده و به حواشی می پردازند.

گفتنی است در رشته های فوتبال و بسکتبال، بسیاری از بازیکنان کلیدی و لژیونر تیم ملی چین دارای خالکوبی هستند و با این قانون دچار مشکل می شوند.