شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمندان

حداد عادل: ابعاد عرفانی و ایمانی شخصیت "شهید سلیمانی" الهام‌بخشِ هنرمندان و اهالی موسیقی است


حداد عادل: ابعاد عرفانی و ایمانی شخصیت "شهید سلیمانی" الهام‌بخشِ هنرمندان و اهالی موسیقی است

غلامعلی حداد عادل تاکید کرد که شهید سلیمانی با بُعد معنوی، عاشقانه، عارفانه، ایمانی و حماسیِ شخصیت خودش، بهترین الهام بخش، برای هنرمندان و موسیقی‌دانان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ویژه برنامه «مقام حماسه» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، روز گذشته چهارشنبه هشتم آذر 1400 در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم با اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیما و با آواز خوانیِ سالار عقیلی و علیرضا افتخاری همراه بود.

یکی از مهمانان برنامه دیشب، غلامعلی حداد عادل عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی بود. حداد عادل در حاشیه این برنامه و در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره جایگاه موسیقی در معرفی چهره‌هایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: موسیقی زبان دل است. شهید سلیمانی هم سردار دل‌ها است. مردمی که در تشییع او شرکت کردند، با دلشان آمدند. مردم هر موسیقی که حرف دل‌شان را بزند، می‌پذیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: شهید سلیمانی با بُعد معنوی، عاشقانه، عارفانه، ایمانی و حماسیِ شخصیت خودش، بهترین الهام بخش، برای هنرمندان از جمله موسیقی‌دانان است. از سوی دیگر موسیقی می‌تواند بر حال و هوای ملت اثرگذار باشد و یاد شهید سلیمانی را پایدار کند و باعث تحکیم پیوندِ ملت با خاطرات این سردار بزرگ شود.

پرسش دیگری که خبرنگار تسنیم با حدادعادل در میان گذاشت این بود که آیا ما توانسته‌ایم آنگونه که شایسته است، از ظرفیت‌های موسیقی در کشورمان استفاده کنیم یا خیر؟

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این پرسش گفت: ما در موسیقی هنوز آن طور که باید و شاید سره را از ناسره جدا نکرده‌ایم. موسیقی ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند در خدمت انقلاب قرار گیرد.

حداد عادل , سالار عقیلی , علیرضا افتخاری ,

مراسم ویژه‌ی «مقام حماسه» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. در این مراسم ارکستر سمفونیک صدا و سیما به رهبری آرش امینی، روی صحنه تالار وحدت، گزیده‌ای از پوئم سمفونی «سرباز» به آهنگسازی آرمان مهربان و پوئم سمفونی «اروند» ساخته‌ امیرحسین سمیعی را اجرا کرد.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، ارکستر پاپِ سازمان صدا و سیما هم روی صحنه آمد و قطعاتی را اجرا کرد.

سالار عقیلی، علیرضا افتخاری و امیرحسین سمیعی از خوانندگان مطرحی بودند که در این مراسم، قطعاتی را به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی خواندند.

انتهای پیام/