شهر خبر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: امکان توافق هسته‌ای وجود دارد

کدخبر: 465635
عباس مقتدایی درباره مذاکرات هسته‌ای و آغاز دور جدید این مذاکرات در وین، گفت: طرف ایرانی با اختیارات کامل برای حضور در مذاکرات آماده شده و دستورالعمل‌های مربوطه در اختیار تیم مذاکره کننده قرار گرفته و از اختیار کافی برای پیش‌برد مذاکرات برخوردارند و مجلس شورای اسلامی ضمن برگزاری جلسات مختلف با وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد در مذاکرات در جریان رایزنی‌های هسته‌ای به طور کامل قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر غربی‌ها رویکردهای گذشته خود را تکرار نکنند، امکان موفقیت مذاکرات و توافق هسته‌ای در وین امکان‌پذیر است.

عباس مقتدایی درباره مذاکرات هسته‌ای و آغاز دور جدید این مذاکرات در وین ، اظهار کرد: طرف ایرانی با اختیارات کامل برای حضور در مذاکرات آماده شده و دستورالعمل‌های مربوطه در اختیار تیم مذاکره کننده قرار گرفته و از اختیار کافی برای پیش‌برد مذاکرات برخوردارند و مجلس شورای اسلامی ضمن برگزاری جلسات مختلف با وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد در مذاکرات در جریان رایزنی‌های هسته‌ای به طور کامل قرار دارد.

وی افزود: رویکردهای مجلس به تیم مذاکره کننده هسته‌ای منتقل شده و توضیحات لازم از سوی آنان نیز به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شده است. غرب باید تصمیم بگیرد که به دنبال منافع برای همه است یا می‌خواهد صرفاً خودش منفعت ببرد و ایران را از منافع ملی خود محروم کند. این تصمیم اساسی است که غربی‌ها و به ویژه اروپایی‌ها باید اتخاذ کنند و اگر آنان بنا بر باج‌خواهی نداشته باشند و رویکردهای گذشته خود را تکرار نکنند، توافق امکان‌پذیر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، تصریح کرد: بدون شک جمهوری اسلامی ایران تحت‌فشار هیچ‌چیزی را نخواهد پذیرفت، اما در عین حال بارها اعلام کرده‌ایم که با تمام دنیا آماده انجام مذاکره و تبادل همه‌جانبه هستیم، ولی منافع ملت ایران باید در بالاترین سطح مورد لحاظ قرار گیرد و این همان نکته‌ای است که طرح اقدام راهبردی برای لغو کامل تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مصوب آذرماه سال گذشته مجلس نیز بر آن تأکید دارد.