به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  علی ایرلو در برنامه «سلام تهران» درباره شخصیت شهید حسن ایرلو به عنوان پدر، گفت: در تمام این 23 سال، شاید به طور ثابت یکسال هم پدرم را ندیدم. او تمام عمر خود را مشغول کار و خدمت در جبهه مقاومت بود، اما لحظاتی که در کنار ما حضور داشتند، نقششان به عنوان پدر و رفیق صمیمی، بسیار پررنگ بود؛ یعنی هم برای من، هم خواهرم و هم برادر بزرگترم، لحظات حضور ایشان بسیار شیرین بود.

وی با اشاره به صبر و آرامش شهید ایرلو، افزود: ایشان در اصل تهجد بودند و کسی که تهجد می‌کند، عبادت را جز در خدمت به خلق نمی‌بیند. پدر هم در تمام ۴۲ سال فعالیت در انقلاب، از قبل پیروزی تا ایام دفاع مقدس و 30 سال جبهه مقاومت، مشغول خدمت به خلق بودند و در ۸ سال آخر در یمن خدمت کردند.

فرزند سفیر شهید ایران با اشاره به کارشکنی‌های عربستان سعودی در انتقال شهید ایرلو به کشور و شهادت ایشان، گفت: پدرم فریاد مظلومیت مردم یمن است تا دیگران بدانند که آن ائتلاف عبری، عربی و غربی چقدر یک کشور را از نظر امکانات درمانی ضعیف کرده است که وقتی سفیر ایران دچار کرونا می‌شود، امکانات لازم برای درمان او وجود ندارد. پدرم در تمام این سال‌ها برای تأمین غذا و دارو در یمن تلاش کرد، همان که به خودش نرسید.

وی با اشاره به تلاش‌های دوستان خود و همچنین مسئولان وزارت خارجه برای بازگرداندن شهید ایرلو به کشور در یک هفته قبل از شهادتشان، توضیح داد: با کارشکنی‌های عربستان سعودی و مطرح شدن بحث مبادله پدرم با افرادی از آنها که در ایران زندانی هستند، مادرم گفت که هرگز راضی نمی‌شوم که بخاطر انتقال پیکر پدرم، جبهه مقاومت در یمن و جمهوری اسلامی متحمل ضرر شوند. یمن دو مرز با عربستان و عمان دارد که برای تردد به سمت تهران باید از آسمان عربستان عبور کرد، به همین دلیل آنها مجوز پرواز را ندادند.

علی ایرلو در پاسخ به پرسش مجری «سلام تهران» که پرسید آیا پدرش همان سردار شهلایی معروف بوده است؟، تصریح کرد: تا جایی که می‌دانم، همواره اسم پدرم حسن ایرلو بوده است و دوستانش هم او را حاج حسن خطاب می‌کردند و به یاد ندارم از ایشان اسم دیگری شنیده باشم.

وی درخصوص پیگیری شهادت پدر از سازمان‌های بین‌المللی نیز گفت: قطعاً ما خون‌خواه پدر هستیم، اما در این مورد باید حقوقدانان و مسئولین نظام تصمیم بگیرند. همانطور که در زمان شهادتشان پیرو صلاح جمهوری اسلامی بودیم، در این بخش هم همینطور است. پدرم و تمام کسانی که در جبهه مقاومت یمن به شهادت رسیدند، فریاد مظلومانه این مردم بودند. آنها رسالت امام حسینی داشتند، رسالت ما هم زینبی است، تا مسائل را برای دیگران تبیین کنیم.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//