شهر خبر

اعتراض مردم محلی گوآی هند به نصب مجسمه کریستیانو رونالدو در این شهر + عکس

مجسمه اسطوره پرتغالی دنیای فوتبال، باعث بروز اختلافاتی میان اهالی گوآی هند شده است. 

یک مجسمه از کریستیانو رونالدو در شهر گوآی هند نصب شده اما این اقدام به مذاق برخی ها خوش نیامده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از BBC، مقامات محلی شهر گوآ (واقع در هند) یک مجسمه از کریستیانو رونالدو در این شهر نصب کرده اند تا برای جوانان علاقه مند به فوتبال که تعدادشان در گوآ کم نیست، الهام بخش باشد. این اقدام اما با مخالفت عده ای از بومی ها مواجه شده است؛ دلیل؟ تعصبات ناسیونالیستی، شهر گوآ در گذشته حدود 400 سال مستعمره کشور پرتغال بود. معترضان بر این باور هستند که به جای رونالدوی پرتغالی، باید مجسمه ستارگان سابق و حال فوتبال هند ساخته می شد. یکی از بومی ها در مصاحبه اش این گونه مخالفت خودش را ابراز کرده است.

 

از شنیدن خبر ساخت مجسمه رونالدو بسیار ناامید شدم. یاد بگیرید که به نمادهای خودمان مانند سمیر نایک و برونو کوتینیو (دو فوتبالیست هندی) افتخار کنید.

یکی دیگر از محلی ها نیز اینچنین گفته است:

نصب مجسمه یک فوتبالیست پرتغالی در سال جاری، هتک حرمت است. ما این اقدام را محکوم می کنیم. این مجسمه یعنی توهین به مبارزان آزادیخواه گوآ. 

ظاهرا طی مراسم رونمایی از مجسمه کریستیانو رونالدو، برخی مخالفان به نشانه اعتراض، پرچم سیاه برافراشتند. تیم فوتبال پرتغال در گوا محبوب است و به دلیل سابقه تاریخی، بسیاری از مردم محلی در پرتغال زندگی می‌کنند یا در آنجا فامیل دارند. اما برخی از مردم بومی احساس می کنند که نصب مجسمه یک بازیکن پرتغالی در طول جشن های شصتمین سالگرد آزادی گوا از سلطه پرتغالی ها، توهین آمیز است.

مجسمه کریستیانو رونالدو در هند
مجسمه کریستیانو رونالدو در هند