شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#ماست#گلستان
گفت‌وگو|

معاون استاندار گلستان: کاهش موانع تولیدکنندگان در حوزه صدور مجوز‌ها اولویت ماست

معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه همت ما بر این است تولیدکنندگان در حوزه صدور مجوز‌ها با کمترین موانع روبرو باشند، گفت: خرید زمین به‌اسم راه اندازی فعالیت صنعتی و تولیدی اما بدون استفاده نگه داشتن آن، ناشی از تحریم‌های خارجی نیست؛ نوعی مدیریت منابع برای دریافت بیشترین نرخ رشد و بهره وری از سوی افراد سودجوست.
سید محمد دهنوی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تصمیمات اتخاذی در استانداری گلستان برای مقابله  با موارد خودتحریمی اظهار کرد: سالیان پیش افرادی در برخی شهرک‌های صنعتی استان، زمین‌هایی برای ایجاد تولید واحد‌های صنعتی خریدند و در آن یک مکان مسقف کوچک ساخته‌اند اما سال‌‌هاست هیچگونه واحد تولیدی و صنعتی در آن زمین بنا نکردند. 

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت زمین‌های این شهرک‌های صنعتی افزایش زیادی یافته است، افزود: این افراد از خرید این زمین‌ها با یارانه دولتی هیچ ضرری را متحمل نشدند و قیمت کنونی این زمین‌ها اندازه کاری است که در آن زمان باید راه می‌انداختند.

معاون استاندار گلستان با اشاره به اینکه خرید زمین به‌اسم راه اندازی فعالیت صنعتی و تولیدی اما بدون استفاده نگه داشتن آن،  ناشی از تحریم‌های خارجی نیست، گفت: چنین اقداماتی مدیریت منابع برای دریافت بیشترین نرخ رشد و بهره وری از سوی افراد سودجوست.
 
دهنوی با اشاره به اینکه همت ما بر این است در حوزه صدور مجوز‌ها تولیدکنندگان با کمترین موانع روبرو باشند، بیان کرد: بنا داریم مجوز‌ها و پروانه‌هایی که به نام افراد، اشخاص و شرکت‌ها فریز شده را احیا کنیم لذا زمانی برای فعال‌سازی تعیین کردیم که در صورت عدم استفاده در بازه زمانی مقرر، مجوزها را باطل کرده و یا در یک فرآیند قانونی به سرمایه گذاران جدید واگذار خواهیم کرد.
 
  • معاون استاندار گلستان: ۱۴ مجوز صادرشده برای استخراج ذخایرید استان فعال نشده‌اند/ پروانه‌های کسب غیرفعال از مصادیق خودتحریمی
  •  

    انتهای پیام/