شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#فلسطین

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین:

نقش سوریه در حمایت از فلسطین سزاوار تقدیر و ستایش است

نقش سوریه در حمایت از فلسطین سزاوار تقدیر و ستایش است

«طلال ناجی» نقش سوریه در حمایت از موضوع فلسطین و گروه های مقاومت را سزاوار تمجید و قدردانی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل در سخنانی گفت که نقش سوریه در حمایت از فلسطین سزاوار تقدیر و ستایش است.

«طلال ناجی» در گفتگو با المیادین ضمن اشاره به رابطه بین جنبش حماس و دمشق و برخی اختلافات ادعایی بین دو طرف گفت: به رهبران حماس گفتم که نقش سوریه در حمایت از مقاومت بویژه در زمینه آموزش و تدارکات شایسته تقدیر است.

وی افزود: این سوریه بود که موشک های ضد زره کورنت را در اختیار حماس و جهاد اسلامی در غزه قرار داد.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین همچنین درباره بازسازی اردوگاه های فلسطینی در سوریه گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه تصمیم شجاعانه ای را برای بازسازی اردوگاه یرموک به منظور حفظ هویت این اردوگاه صادر کرد.

طلال ناجی درباره دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم این دیدار را بویژه پس از اظهارات عباس در الجزایر پیرامون وحدت و رویارویی با اشغالگران نا امیدکننده دانست.

وی گفت: رژیم اشغالگر سعی دارد از دیدار عباس و گانتس برای ناکام گذاشتن فلسطینی ها بهره برداری کند و اینگونه دیدارها با مقامات اشغالگر موجب افزایش چندپارچگی بین فلسطینی ها می شود و شکاف موجود بین گروه های فلسطینی را که سعی بر ترمیم آن داریم، بیشتر می کند.

ناجی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به بندر لاذقیه سوریه را نیز نشانگر خشم صهیونیست ها از پیروزی سوریه در مقابل تروریسم و به شکست کشاندن توطئه ها عنوان کرد و گفت: آنچه حملات هوایی در بندر لاذقیه هدف قرار داد کانتینرهایی حاوی کالاهای تجاری بود.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از عدم اجرای توافقات در دیدار گروه های فلسطینی به عنوان مشکل اصلی در عرصه فلسطین یاد کرد و گفت: گروه های فلسطینی درباره توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل و شکل گیری انتفاضه و تشکیل رهبری یکپارچه توافق کردند اما این امر اتفاق نیفتاد.

ناجی با بیان اینکه وعده های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره بازگشت به راهکار دو دولتی موجب شکست توافق گروه های فلسطینی شد، افزود: سازشکاران با رژیم اشغالگر از دیدار عباس با گانتس برای توجیه روابط خود با اسرائیل استفاده خواهند کرد.

وی همچنین در گفتگو با المیادین از سفر هیاتی از جنبش فتح به ریاست جبریل الرجوب به دمشق و بیروت و دیدار با گروه های فلسطینی برای طرح مجدد موضوع پایان دادن به چندپارچگی خبر داد.

ناجی در عین حال تاکید کرد که انتفاضه حقیقی در فلسطین اشغالی علیه شهرک نشینان صهیونیست رخ داده که باید از آن حمایت و پشتیبانی کرد.