به گزارش برنا، مرکز تحقیقات "الما" ادعا کرد: حزب‌الله لبنان این سامانه‌های دفاع هوایی را در منطقه رشته کوه‌های القلمون در شمال غرب دمشق در هم‌جواری البقاع لبنان مستقر کرده که شامل پایگاه پشتیبانی لجستیکی و عملیاتی حزب‌الله لبنان است.

اورشلیم پست معتقد است، حزب‌الله لبنان سامانه‌های موشکی تاکتیکی کوتاه برد زمین به هوا از نوع SA۸، SA۱۷ و SA۲۲  را در زرادخانه دفاع هوایی خود دارد.

این مرکز تحقیقات در توییتر نوشت: حزب‌الله لبنان آتشبارهای دفاع هوایی مستقل (SA۸ وSA۱۷ وSA۲۲) را در اختیار دارد و توجیه عملی آن استقرارشان در رشته کوه‌های القلمون برای دفاع از منطقه البقاع و تامین حمایت از آنچه است که موسوم به "جنگی بین جنگ‌ها" در سوریه است. 

تل بیری، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس بخش تحقیقات در مرکز الما به اورشلیم پست گفت: حزب‌الله لبنان آتشبارهای موشک‌های زمین به هوا از نوع SA۸ را در جنوب لبنان مستقر کرده و می‌تواند به لحاظ نظری تهدیدی برای جنگنده‌های اسرائیلی باشد که بر فراز لبنان به پرواز درمی‌آیند.

بیری افزود: احتمال می‌رود مبارزان حزب‌الله لبنان در خصوص استفاده از سامانه پاور دفاعی ۳۷۳ که مبتنی بر سیستم SA-۳۰۰ روسیه است، آموزش دیده باشند.

بیری ادامه داد، در تمام احتمالات ارزیابی ما این است که حزب‌الله لبنان به این سیستم‌ها دست یافته است.

انتهای پیام/