شهر خبر

برترین های قرن با علی جانملکی: کریم باقری هم یک دفاع فوق العاده بود و هم یک گلزن عالی

علی جانملکی در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت کرد

علی جانملکی متولد 22 مرداد 1358 و از مدافعان اسبق تیم ملی و باشگاه پاس تهران است. او با تیم ملی بزرگسالان قهرمان بازی های آسیایی 98 بانکوک شد. همچنان در تیم ملی امید نیز بازی کرد. علی جانملکی در فوتبال باشگاه پیراهن تیم های بهمن، پاس، هما و تراکتور را بر تن کرد و با پاس به قهرمانی لیگ سوم حرفه ای رسید. علی جانملکی فرزند زنده یاد عزت الله جانملکی، ستاره اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال است.

به گزارش طرفداری، علی جانملکی تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

دروازه بان:

با وجود آنکه ناصر حجازی دروازه بان بزرگی بوده و از او بسیار گفته اند اما من عابدزاده را بیشتر دیدم و عملکرد او را بسیار دوست دارم.

مدافعان:

پرویز قلیچ خانی و سهراب بختیاری زاده را انتخاب می کنم. از مردان بزرگ فوتبال ایران بوده و آنقدر شایسته بوده که سالها است در ایران نیست اما هنوز از او حرف می زنند و می گویند بهترین بوده است. سهراب بختیاری زاده از لحاظ سرزنی، شعور فوتبال، قدرت بدنی و درک بازی تیم مقابل بهترین بود. او را کامل ترین مدافع فوتبال ایران می دانم.

دفاع راست:

جواد زرینچه هم از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران و از شایستگانی بود که فوتبال ایران سالها مدیون حضورش در این پست بود.

دفاع چپ:

اینجا ابتدا مجتبی محرمی را انتخاب کردم اما بعد دیدم پدر من در فوتبال ایران هم تاثیرگذار بوده و هم آنقدر حق بر گردن فوتبال داشته که به عنوان فرزندش او را انتخاب کنم.

هافبک دفاعی:

واقعا کریم باقری در پست خودش بهترین بود. هم یک دفاع فوق العاده و هم یک گلزن عالی بود.

هافبک راست:

علی پروین یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران بود که در همه جای زمین بهترین بوده است. پروین هم با تکنیک و هم با استعداد بود.

هافبک چپ:

ناصر محمدخانی آنقدر خوب بوده که نمی توانم از وجود او در تیم منتخب قرن فوتبال ایران صرفنظر کنم. او واقعا فوق العاده بود.

هافبک هجومی:

هیچ کس در فوتبال ایران به اندازه علی کریمی معجزه تکنیک نداشته؛ او واقعا جادوگر فوتبال ایران بوده است.

مهاجمان:

علی دایی و غلامحسین مظلومی را انتخاب می کنم. از نگاه من او بهترین مهاجم فوتبال ایران بوده که در تیم منتخب خودم او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران نیز می دانم. غلامحسین مظلومی هم همبازی پدر و از بهترین نفراتی است که در تاریخ فوتبال ایران داشته ایم.

علی جانلملکی همانطور که در انتخاب مهاجم گفت، علی دایی را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران نیز معرفی کرد و رتبه دوم و سوم بازیکن قرن را به پرویز قلیچ خانی و غلامحسین مظلومی داد. او همچنین منصور پورحیدری و رایکوف را مربیان قرن دانست.

علی جانملکی بعد از انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور قرن، درخصوص انتخاب تیم قرن گفت:

تیم ملی حال حاضر ایران واقعا به دلم می نشیند.

در بخش پایانی، حسن یزدانی، محمود نامجو و سعید معروف انتخاب های علی جانملکی بودند.