شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مددجویان#مجلس#کمیته امداد

تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱


تصویب افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان در سال 1401

رئیس کمیته امداد گفت: پیشنهاد کمیته امداد برای افزایش حداقل ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱ از سوی کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سیدمرتضی بختیاری با حضور در کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد کمیته امداد در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان پرداخت و افزود: در بودجه سال 1400 شاهد رشد 67 درصدی مستمری مددجویان بودیم که کمک بزرگی به این خانواده‌های نیازمند انجام شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در اثر تورم و شرایط اقتصادی، این افزایش مستمری تا حدود زیادی خنثی شده است، ادامه داد: در لایحه بودجه 1401 رشد 20 درصدی مستمری برای مددجویان کمیته امداد آورده شده که رقم بسیار ناچیزی است و گرهی از مشکلات این اقشار محروم باز نمی‌کند.

رئیس کمیته امداد خواستار افزایش حداقل 40 درصدی مستمری مددجویان برای سال آینده شد و اظهار کرد: براساس قانون، مستمری پرداختی به مددجویان باید معادل 20 درصد حداقل حقوق مصوب وزارت کار باشد که حتی در صورت تصویب افزایش 40 درصدی هنوز با این رقم فاصله دارد.

بختیاری گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با این افزایش مستمری برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی موافقت کنند و شاهد اصلاح آن در بودجه 1401 باشیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به کاهش اعتبارات حمایتی این نهاد در بودجه سال آینده، خاطرنشان کرد: سرانه فرانشیز درمان، سرانه کمک هزینه تحصیلی دانشجویان، ودیعه مسکن و سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال باید افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد مکلف به ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های دهک‌های یک تا پنج جامعه در سال آینده شده است، افزود: به این منظور اعتباری معادل 30 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات شبکه بانکی مورد نیاز است.

بختیاری با بیان اینکه اعتبارات حوزه مسکن کمیته امداد در قالب اعتبارات صندوق مسکن دیده شده است، اضافه کرد: برای ساخت 360 هزار واحد مسکن ویژه مددجویان در چهار سال آینده، نیازمند نگاه دقیق بودجه‌ای و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

گفتنی است، در پایان این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون بودجه، با پیشنهاد کمیته امداد مبنی بر افزایش حداقل 40 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال 1401 موافقت کردند.

انتهای پیام/