شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

واکنش جهاد اسلامی به دیدار عباس با گانتز؛

فلسطین برای مقابله با پیامدهای دیدار عباس و گانتز آماده باشد

فلسطین برای مقابله با پیامدهای دیدار عباس و گانتز  آماده باشد

جنبش جهاد اسلامی ضمن محکومیت شدید دیدار محمود عباس با بنی گانتز و تأکید بر ادامه مقاومت، از گروه های فلسطینی خواست برای مقابله با پیامدهای این دیدار آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اقامتگاه «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیدار با او و دو تن از فرماندهان امنیتی این رژیم را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دیدار محمود عباس با بنی گانتز نقش دست نشاندگی تشکیلات خودگردان را که برای خروج از بحران‌ها، ناتوانی‌ها و شکست‌های خود حاضر به ضربه زدن به منافع، حقوق و آرمان فلسطین است، ثابت کرد. این دیدار در این سطح و با هدف هماهنگ سازی های امنیتی بین رام الله و تل آویو، در حالی انجام گرفت که ملت فلسطین در معرض یکی از شدیدترین حملات تروریستی جناح راست افراطی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و ارتش اشغالگر این رژیم با دستور مستقیم گانتز این حملات را اجرا می‌کند.

جهاد اسلامی افزوده است: رئیس تشکیلات خودگردان و معاونان او به درخواست‌های ملی برای تشکیل رهبری و فرماندهی واحد به منظور مقابله با شهرک سازی، تروریسم و یهودی سازی توجه نکردند و در عوض، به سوی مسئولان صهیونیست شتافتند و به آنها ابراز ارادت کردند و با آنها در مقابل دریافت وعده‌های گمراه کننده و توهمی به توافق امنیتی رسیدند.

در ادامه بیانیه جهاد اسلامی آمده است: ما در جنبش جهاد اسلامی فلسطین معتقدیم این دیدار، انحراف خطرناک از اجماع ملی فلسطین و عبور از اراده عمومی مردمی است که علیه تروریسم یهودی و شهرک سازی قیام کرده‌اند، چرا که هیچ منطقه‌ای از کرانه باختری و قدس از طرح استعماری الحاق در امان نمانده است. این دیدار فقط و فقط تلاش در چارچوب توطئه ای خطرناک است که سطح خطر و تهدید آن از معامله قرن که ملت ما با آن مقابله و با وحدت و استقامت خود سرنگونش کرد، کمتر نیست.

جهاد اسلامی همچنین اتخاذ موضع ملی برای تداوم مخالفت عمومی با هماهنگی امنیتی و بازگشت به مذاکره با تل آویو تحت هر شکل و با هر توجیهی، محافظت از وصیت شهدا و میراث تاریخی مقاومت و دفاع از روند آزادسازی ملی توسط مردم فلسطین را خواستار شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان بیانیه خود ضمن درخواست از گروه‌ها و نیروهای سرزنده و مخلص فلسطینی برای کسب آمادگی به منظور مقابله با پیامدهای دیدار عباس و گانتز، بر تداوم مقاومت به هر بهایی و با وجود تمام چالش‌ها و توطئه‌هایی که هدفش سرنگونی انتفاضه علیه شهرک سازی است، تأکید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی ضمن اعلام خبر دیدار محمود عباس و بنی گانتز گزارش دادند که این دومین دیدار بین دو طرف از زمان تشکیل کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی است. دو ماه پیش دو طرف در رام الله با یکدیگر دیدار کردند. همچنین این اولین دیدار رئیس تشکیل خودگردان فلسطین با یک مقام صهیونیست در اقامتگاه وی در داخل سرزمین‌های اشغالی از سال ٢٠١٠ بود.