سید مجید حسینی مدیرعامل سابق نشر «شهر» که یکی از فعالان حوزه کتاب است و آثار ارزشمندی چون «هاروارد مک دونالد»، «کلوخ‌های بلور»، «اعترافات شهر خدا» و.... در کارنامه دارد و همچنین نشریاتی مانند «سینما 24»، «داستان، الف»، «دانستنیها»، «بچه‌ها» و … را به انتشار رسانده‌است و همچنین تأسیس مرکز کانون‌های فرهنگ و اندیشه دانشگاه‌ها (کفا)، سمت مشاور رسانه‌ای شهردار تهران  و مدیر عاملی گروه مجلات همشهری را نیز در کارنامه دارد  در پاسخ به این سوال که اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب در طول مدت زمان فعالیت او چقدر مثبت و مفید بوده است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: با توجه به اینکه هنوز زمانی چندانی از ورود تیم جدید به وزارت فرهنگ و ارشاد نگذشته و طبیعتاً اقدامات اجرایی چندانی صورت نگرفته به نظر من بهترین اتفاقی که رخ داده جوانگرایی در انتخاب مدیران و مسئولان است؛ استفاده از جوانان سالم و با انگیزه اتفاق مثبت و امیدوارکننده‌ای است چراکه جوانان برای رسیدن به اهداف شان به خصوص در حوزه فرهنگ کوتاه نمی آیند.

او در این خصوص که چه تغییراتی باید در حوزه محدویت ها رخ دهد بیان کرد: به نظر من بهترین عملی که باید انجام داد این است که نظارت ها را به جامعه واگذار کرد تا نگاه اجتماعی بر نظارت روی کتاب ها صورت بگیرد درواقع این نظارت باید از سوی افراد و طیف های مختلفی که به مسائل ارزشی و مذهبی اهمیت می دهند و یا کسانی که روی عدالت و حتی آزادی حساس هستند اتفاق بیفتد تا در این قضیه نقش داشته باشند تا نقش پذیری جامعه در نظارت ها بهتر از قبل شود.

مدیرعامل سابق نشر «شهر» در پاسخ به این سوال که چشم انداز پیش روی حوزه کتاب را چگونه می بیند خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی موجود نشان می دهد که وضعیت خرید و فروش کتاب بسیار بد است به این دلیل که اقتصاد جامعه هر لحظه درحال افول است و طبیعتا کتاب اولین کالایی است که از سبد خانوار حذف می شود این مسئله دغدغه وزیر است و قطعا پیگیری خواهد شد تا کتاب کماکان نزدیک ترین عضو خانواده ها باشد.

سید مجید حسینی در پایان و در این خصوص که چه توقعی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد باید با مجلس تعامل کند تا بتواند سیاست های حمایتی را از حوزه کتاب بیشتر کند. درحال حاضر  بودجه های موجود در حوزه کتاب  بسیار کم است و امکان اینکه بخش های مربوط به کتاب گسترش پیدا کند اندک است به همین دلیل ما نیازمند این هستیم تا تعاملی با مجلس داشته باشم و از این طریق بتوانیم سیاست های حمایتی از کتاب را افزایش دهیم در غیر این صورت این کالای ارزشی از سبد خانوار به دور انداخته می شود. خوشبختانه رابطه خوبی میان مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد وجود دارد

انتهای پیام//