شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مستند#تلویزیون

۹ دی پایِ تلویزیون/ پخش چند مستند و دو فیلم جنجالی


9 دی پایِ تلویزیون/ پخش چند مستند و دو فیلم جنجالی

تلویزیون برای آخر گرامیداشت ۹ دی، برنامه، فیلم، مستند و نماهنگ‌های ویژه‌ای را تدارک دیده که از مهمترین آنها می‌توان به مستند "خارج از دید" و فیلم جنجالی ابوالقاسم طالبی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  برنامه‌های مختلفی از جمله مستند، برنامه های ترکیبی، فیلم های سینمایی مربوط به موضوع 9 دی و برنامه های معمولی در این مناسبت که نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردم همیشه در صحنه است، روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

جزئیات این برنامه‌ها، فیلم‌ها و مستندها را به همراه زمانِ پخش در ادامه ببینید:

شبکه یک

- ویژه برنامه 9 دی «خیابان ایران» شبکه یک 

- «سیمای خانواده» و گفت‌وگو با کارشناسان و میان برنامه‌هایی در فواصل مختلف با موضوع بصیرت

شبکه دو

- برنامه «زنده‌باد زندگی» شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی و اجرای محمدجعفر خسروی با حضور میهمانان مختلف.

- گروه خانواده نیز در مجله تصویری «عصر خانواده» به صورت ویژه‌ای حماسه 9 دی را مورد توجه قرار داده است.

- «در انتهای الوند» در دو بخش صبحگاهی و شبانگاهی پرداختی  از این موضوع خواهد داشت. 

- مستند «اثر پروانه‌ای» به تهیه‌کنندگی محسن دادور پنجشنبه 9 دی ساعت 14.

شبکه سه

- برنامه «سلام صبح بخیر»، شبکه سه سیما ویژه برنامه‌ای با دعوت از میهمانان و کارشناسان.

- مستند «شورش در شهر» پنجشنبه 9 دی حوالی ساعت 15:15

- مستند 3 قسمتی «خارج از دید» از امروز ساعت 20 و پنجشنبه و جمعه 9 و 10 دی‌ماه بعد از خبر ورزشی.

- نماهنگ‌ها و میان‌برنامه‌هایی مرتبط با حماسه 9 دی.

- دو فیلم تلویزیونی «فاصله کانونی» به کارگردانی «بهمن گودرزی» و «قلاه‌های طلا» به کارگردانی «ابوالقاسم طالبی» نیز در روز پنج‌شنبه 9 دی‌ماه ساعت 10 صبح و 16 پخش می‌شود.

شبکه چهار

- پخش مستند تلویزیونی «حماسه» با موضوع بازخوانی حماسه ماندگار مردمی نهم دی 1388. (این برنامه امشب چهارشنبه 8 دی‌ماه ساعت 23:30 پخش می‌شود؛ با حضور مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و بهروز علیشیری در خصوص وقایع دی‌ماه 88 و حماسه ملت ایران گفت‌وگو شده است.)

شبکه پنج

- برنامه «دست خط» شبکه پنج سیما، روز جمعه 10 دی‌ماه ساعت 16 ویژه حماسه 9 دی و دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی. (حمیدرضا مقدم‌فر، رئیس ستاد بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی با حضور در این برنامه به تشریح و تبیین حماسه 9 دی‌ماه و  ویژه برنامه‌های بزرگداشت سالگرد حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد.)

- برنامه صبحگاهی «سلام تهران»، «در شهر» و «در استان» شبکه پنج سیما معطوف به حماسه 9 دی.

- پخش شبکه پنج در روز 9 دی‌ماه با پخش میان برنامه، موسیقی تصویر و... حماسه بزرگ 9 دی‌ماه را گرامی می‌دارد.

شبکه نمایش

- پخش فیلم تلویزیونی «سایبان» به کارگردانی «مسعود تکاور»، پنجشنبه 9 دی‌ماه ساعت 13.

شبکه امید

- برنامه «دیدار» به مدت 27 دقیقه با موضوع دیدار مقام معظم رهبری با جوانان و نوجوانان و همچنین کلیپ «نسل سوم» با موضوع بیانات رهبری، موشن‌گرافی «فریادرس امت» با هدف تبیین واقعه 9 دی.

- «پدر، عشق، پسر» نام برنامه تولیدی دیگری است که به مناسبت 9 دی و هفته بصیرت از آنتن شبکه امید پخش خواهد شد.

- برنامه‌های «قاب امید» و «دوربین امید» و همچنین میان برنامه‌های «فجر دی ماه»، «فریاد روز نهم»، «خط قرمز»، «روزگار ماندگار»، «صراحت آیینه»، «آفتاب آمد»، «آن روزها»، «هنگامه بصیرت» و «فتنه شاید» از آیتم‌های آماده شده برای پخش در این روز است.

شبکه افق

- سه مستند در جدول پخش؛ «زخم تازه» به تهیه‌کنندگی محمدمهدی صفارهرندی و کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا تولید شده و به روایتی از فاجعه عاشورای سال ٨٨ در دوران فتنه آن دوران می‌پردازد. (این مستند امروز (چهارشنبه) ساعت 20 و تکرار آن روز بعد ساعت 2 بامداد و 7 صبح)

* «شورش در شهر» مستند روایتی از کسانی است که عامل تحریم‌ها شدند و با دادن آدرس غلط، صنعت هسته‌ای را به خاطر برداشتن تحریم‌ها نیمه تعطیل کردند و اکنون نیز به اصرار و فریب افکار عمومی به دنبال آزادی سران و عاملان اصلی تحریم‌ها هستند. «شورش در شهر» در گروه مستند سازی ثریا و به تهیه‌کنندگی محسن مقصودی تولید شده و قرار است فردا پنجشنبه 9 دی‌ماه ساعت 19:30 مهمان خانه مخاطبین شبکه افق باشد. 

* مستند «ساعت آخر» نیز روایتی از نحوه ترور و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است که به مسائل پیرامونی این واقعه نیز می‌پردازد.

* «ساعت آخر» در مرکز رسانه‌ای حشد الشعبی عراق و به کارگردانی علی حدید تولید شده و پنجشنبه 9 دی ساعت 22 و تکرار آن روز بعد ساعت 4 و 13:30 بر قاب شبکه افق قرار می‌گیرد.

شبکه سلامت

- برنامه «مثبت سلامت» به صورت زنده در شش بخش به موضوع 9 دی خواهد پرداخت. همچنین میان برنامه‌های تأمینی نیز با این موضوع در بخش‌ها و ساعات مختلف از شبکه سلامت پخش خواهد شد.

شبکه جام‌جم

- برنامه‌های معمولی شبکه مانند «صبح پارسی»، «شب نشینی» و «کنکاش» با محوریت 9 دی‌ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/