شهر خبر

راشد الغنوشی:

تونس به سوی دیکتاتوری پیش می رود

تونس به سوی دیکتاتوری پیش می رود

رئیس پارلمان منحل شده تونس در سخنانی اعلام کرد که کشورش به سوی استبداد و دیکتاتوری پیش می رود و رویکرد حذف گروههای سیاسی هنوز پابرجا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «راشد الغنوشی» رئیس پارلمان منحل شده تونس در سخنانی با بیان اینکه صرف نظر از شعارها، این کشور به سوی استبداد پیش می رود، اعلام کرد که رویکرد حذف و به حاشیه راندن گروههای سیاسی در تونس همچنان پا برجا است.

وی با اشاره به اینکه تونس رویکرد مذکور را تجربه کرده است، گفت: چرا «قیس سعید» مجددا می خواهد این تجربه شکست خورده را تکرار کند.

الغنوشی طی دیدار با جنبش «شهروندان ضد کودتا» تصریح کرد که رئیس جمهور تونس، می خواهد این کشور بدون احزاب و تنها بر پایه رای و نظر رئیس جمهور باشد.

وی افزود: «قیس سعید» خواستار این است که رئیس جمهور، کشور را هرگونه که می خواهد اداره کند، نخست وزیری دولت را به دست بگیرد که طبق رای و نظر قیس سعید عمل کند، قوانین وضع کرده و قانون اساسی را لغو کند، دولت را برکنار کرده و پارلمان را منحل کند تا کنترل همه چیز را در دست بگیرد.

وی در پایان این پرسش را مطرح کرد که جهان عرب و دیگر کشورها که دیکتاتوری را تجربه کرده اند به کجا رسیدند؟

گفتنی است که از ۲۵ ژوئیه، تونس شاهد یک بحران سیاسی بوده است. این بحران پس از آن به وجود آمد که قیس سعید، نخست وزیر را برکنار و پارلمان را به مدت یک ماه به حالت تعلیق درآورد. رئیس جمهور همچنین وزرای دفاع و دادگستری را از سمت‌هایشان برکنار، برخی مقامات کشور را بازداشت و شماری از مسئولان تونسی را ممنوع الخروج کرد.