شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمان#آیت الله

آیت الله توکل:

صدق در گفتار و امانت داری ویژگی مسلمان واقعی است

 صدق در گفتار و امانت داری ویژگی مسلمان واقعی است

آیت الله توکل: گفت:ملاک مسلمان واقعی بودن به نماز و روزه و سفر زیارتی نیست، بلکه مسلمان واقعی باید صدق در گفتار و امانتدار باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید رحیم توکل از اساتید اخلاق شهر مقدس قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، در اجتماع متوسلان مهدوی سه شنبه‌های مسجد مقدس جمکران گفت: ملاک مسلمان واقعی بودن به نماز خواندن، روزه گرفتن، خیرات کردن و زیاد به سفرهای زیارتی رفتن نیست؛ مسلمان واقعی باید دو ویژگی مهم را داشته باشد و این دو ویژگی در رفتار و اعمالش وجود داشته باشد که یکی صدق در گفتار و دیگری امانت داری است.

وی ادامه داد: مسلمان واقعی را باید به صدق گفتار و امانت داری امتحان کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این مردم همه نزد مسئولین امانت هستند. مسئولین به این مردم عزیز نگاه کنید، جان خواستید دادند مال خواستید داد ند، در جنگ و تظاهرات مردم با اخلاص آمدند؛ حالا این مردم عزیز از ما و مسئولین می‌خواهند که راست بگویند و وعده دروغین نگویند. خون و عزت و جان این مردم امانت در دست مسئولین است پس ای مسئولین امانت داری کنید.

آیت الله توکل اظهار کرد: فراموش نکنید هر مسئولی اگر بینی و بین الله توان این مسئولیت را ندارد باید کنار برود و آن کسی که می‌تواند بیاید. به هر عنوانی تو نمی‌توانی باید کنار بروی، هشت سال گذشته چقدر مردم گرفتاری کشیدند، پس مسئولی اگر توان انجام کار را ندارد، باید کنار برود.

وی افزود: امنیت و عزت الان ایران را جوانان روی مین رفته در جبهه‌ها به دست آوردند و مسئولین باید با تمام توان این خون را حفظ کنند. بعد از بدحجابی امروز می‌بینیم که بی حجابی در جامعه زیاد شده آیا شهدا برای این جان دادند که زن‌ها امروز بی حجاب بیرون بیایند؟!

آیت الله توکل بیان کرد: برای هر یک صندلی مسئولین هفتاد و اندی شهید شدند تا این آقای مسئول اینجا بنشیند، اگر حریف نیستید و نمی‌توانید کنار بروید اگر کنار نروید و نتوانید کاری انجام دهی آن حقوقی که می‌گیرید مال حرام است.