شهر خبر

عضو ائتلاف فتح:

حریم هوایی عراق هنوز توسط جنگنده های آمریکایی تهدید می شود

حریم هوایی عراق هنوز توسط جنگنده های آمریکایی تهدید می شود

«علی الفتلاوی» گفت سه روز مانده تا پایان موعد خروج نظامیان آمریکایی از عراق، حریم هوایی و مراکز نظامی حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق هنوز توسط جنگنده های آمریکایی تهدید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «علی الفتلاوی» عضو ائتلاف فتح گفت: حریم هوایی عراق و مراکز نظامی حشد شعبی و سایر نیروهای امنیتی عراق، به علت پرواز گاه و بیگاه جنگنده‌های آمریکایی، همچنان در معرض خطر و تهدید قرار دارد.

علی الفتلاوی که با پایگاه خبری المعلومه مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: با وجود امضای توافق بغداد با واشنگتن برای خروج نیروهای نظامی آمریکا و پایان مأموریت رزمی این نیروها، عراق هنوز از نقض حریم هوایی خود توسط جنگنده‌های آمریکایی و جنایت‌هایی که مرتکب می‌شوند، خلاص نشده است.

وی ادامه داد: عراق هنوز توسط جنگنده‌های آمریکایی تهدید می‌شود. ممنوع کردن پرواز این جنگنده‌ها در حریم هوایی عراق به تنظیم پروتکل‌های ویژه بین بغداد و واشنگتن نیاز دارد تا از ورود آمریکا به حریم هوایی عراق جز در صورت درخواست دولت در بغداد جلوگیری کند.

گفتنی است طبق مصوبه پارلمان عراق و بنا به درخواست اغلب گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عراق، نیروهای رزمی آمریکا باید تا پایان سال جاری میلادی خاک این کشور را ترک کنند ولی در حالی که تنها چند روز روز تا پایان این موعد باقی مانده، تمام و شواهد و قرائن حاکی است آمریکایی‌ها قصد ندارند از عراق خارج شوند.