شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازیکنان

واکسیناسیون برای بازیکنان شاغل در سری آ اجباری می شود

با توجه به قوانین جدید سری آ، ورزشکاران حرفه ای نیز باید واکسن بزنند.

فوتبالیست هایی که واکسن نزده باشند از 10 ژانویه نمی توانند در سری آ بازی کنند.

به گزارش طرفداری و به نقل از گاتزتا دلو اسپورت، تا به امروز در مسابقات سری آ ایتالیا برای حضور در اماکن ورزشی داشتن برگه سبز، برگه تاییدیه واکسینه شدن افراد یا تست منفی کرونای کفایت می کرد. همچنین افرادی که به تازگی از کرونا بهبود پیدا کرده بودند نیز می توانستند وارد اماکن ورزشی شوند ولی با شیوع سویه اومیکرون، از 10 ژانویه قوانین سخت گیرانه تری توسط دولت ایتالیا اعمال خواهد شد.

طبق قوانین جدید، افراد باید برای حضور در اماکن ورزشی برگه فوق سبز داشته باشند و این یعنی تنها افرادی که واکسن زده یا به تازگی بهبود پیدا کرده اند اجازه ورود به استادیوم ها را خواهند داشت. این یعنی دیگر تست منفی کرونا برای ورود به اماکن ورزشی در ایتالیا کفایت نمی کند. بنا به ادعای گاتزتا دلو اسپورت، این قضیه شامل ورزشکاران حرفه ای نیز می شود و آنها از این قانون مستثنی نخواهند بود.

این قانون به معنای اجبار بازیکنان شاغل در سری آ به دریافت واکسن است مگر این که به تازگی از کرونا بهبود پیدا کرده باشند. البته این قانون به احتمال فراوان مشکلی برای تیم های ایتالیایی به وجود نمی آورد چرا که در ماه اکتبر گزارش شد که 98 درصد بازیکنان حاضر در سری آ واکسینه شده اند. با این وجود با قانون جدید، بسیاری از این بازیکنان باید دوز سوم خود را تزریق کنند.