شهرخبر
مدیرعامل پتروشیمی جم مطرح کرد

ارتقای تولید و افزایش سهم بازار با هدف کمک به رونق اقتصادی کشور

کدخبر: 465393
مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: در شرایط تحریم‌ تلاش می‌کنیم با افزایش سهم خود در بازارهای خارجی به رونق اقتصادی کشور بیشتر از گذشته کمک کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازدنیای اقتصاد:  به گزارش روابط عمومی پتروشیمی جم، رضا علیزاده مدیرعامل پتروشیمی جم در نشست با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و اعضای هیات‌مدیره عنوان کرد: مجموعه پتروشیمی جم با ویژگی‌های منحصر به فرد در منطقه و به عنوان گلوگاه شرکت‌های پتروشیمی در عسلویه فعالیت دارد. وی ضمن خیرمقدم به مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره صندوق بازنشستگی که برای بازدید یک روزه در مجتمع پتروشیمی جم حضور یافتند، افزود: به‌‌رغم تحریم‌ها و برخی مشکلات مربوط به قطعات خوشبختانه واحد شرایط خوبی دارد، از تخصص تمام همکاران استفاده شده و راهکارها و تمهیدات لازم در راستای تولید حداکثری به کار برده شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم اظهار کرد: پتروشیمی جم و شرکت‌های تابعه آن از جمله مجموعه‌های بی‌حاشیه و موفق هستند که این مهم با تلاش مدیران و تخصص نیروی انسانی میسر شده است. در مورد پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای شرکت نیز اتفاقات خوبی رخ داده و در حوزه تامین قطعات و تجهیزات در حال تلاش برای تسلط بر محدودیت‌های تحریمی هستیم.

علیزاده با بیان اینکه در تلاش هستیم منابع و دارایی‌های پتروشیمی‌ جم را برگردانیم، ادامه داد: روابط بین‌مجتمعی پیچیدگی‌های خاصی دارد که در حال حاضر به سوی متعادل شدن پیش می‌رود و تلاش داریم طی ماه‌های آینده این ارتباط را بهبود ببخشیم. وی با اشاره به پرونده‌های حقوقی و مطالبات سنواتی شرکت خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه‌های مهم PDH/ PP و ABS/ RUBBER پروژه‌های بهبود درون‌مجتمعی دیگری نیز در حال پیگیری است.  مدیرعامل پتروشیمی جم تاکید کرد: فعالیت شرکت پتروشیمی‌ جم بر بستر مدیریت استراتژیک دنبال می‌شود و همه تصمیم‌گیری‌ها بر محور مدیریت راهبردی است. کلیه شرکت‌های تابعه نیز در متن زنجیره ارزش پتروشیمی جم قرار دارند.  علیزاده با اشاره به میزان سودآوری و تشریح عملکرد شرکت تا پایان سال ۱۴۰۰ یادآور شد: پتروشیمی جم در بسیاری از محصولات خود از تولیدکنندگان صاحب نام است و در رده‌های اول قرار دارد.  وی با اشاره به مقاصد صادراتی و کشورهای بازار هدف محصولات پتروشیمی جم تصریح کرد: با اتخاذ تدابیری در حال تقویت بازار ترکیه و همچنین گسترش بازار کشورهای دیگر هستیم.  علیزاده با بیان اینکه پادجم نقش مهمی در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی دارد، گفت: از آنجا که پتروشیمی جم سهامدار این مجموعه صنعتی است، رسیدن پادجم به مرحله تولید محصول که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک صورت گیرد، می‌تواند اقتصاد کشور و همچنین پتروشیمی جم را منتفع کند، پادجم نیز مانند سایر پتروشیمی‌ها در مرحله ساخت تا به امروز، با دشواری‌های زیادی اعم از موانع داخلی و خارجی مواجه بوده که البته این موانع در حال برطرف شدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: سرعت‌بخشی در اجرای پروژه‌های پتروشیمی جم در این دوره شدت گرفته است و سعی می‌کنیم با اجرای این پروژه‌ها سهم خود را در عرضه محصولات پتروشیمی بیشتر کنیم.